شیشه بالکنی (تراسی)

یکی از لذت بخش‌ترین لحظات برای هر فرد نشستن در بالکن و تماشای منظره بیرون است. فرقی نمی‌کند در تراس ویلای خود نشسته‌اید و به منظره جنگل و دریا نگاه می‌کنید یا اینکه داخل تراس آپارتمان خود برای مدت کوتاهی می‌خواهید چای بنوشید و حال و هوایی عوض کنید و از تماشای بیرون لذت ببرید. این فضای برای مدتی می‌تواند حس آرامش را در هر فردی ایجاد کند اما در یک صورت؛ آن هم دیدن با یک قاب کامل و بدون هیچ شیء مزاحم مثل دیوار و ستون و… .

بالکن‌ها علاوه بر زیبایی، فضایی اضافه برای منزل به حساب می‌آیند که با طراحی و استفاده از شیشه‌های مخصوص بالکن می‌توان از این فضا نهایت لذت و استفاده را برد. شیشه‌های بالکنی دارای انواع مختلف و متنوعی هستند که هر فردی بنا به شرایط منزل و متراژ بالکن خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

ما در شرکت پارس صنعت نوین در کنارتان هستیم تا شما را در این مورد راهنمایی کنیم و خواسته‌های شما را به بهترین شکل برآورده کنیم و بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهیم.

معرفی انواع شیشه بالکنی + نکات خرید شیشه تراسی
پنجره بالکنی

مشاهده مشخصات و استعلام قیمت پنجره ترمال بریک

آشنایی با شیشه بالکن و کاربرد آن

شیشه بالکن نوعی شیشه‌ بسیار محکم، مقاوم و شفاف است که جنبه حفاظتی دارد و امروزه با نصب این نوع شیشه‌ها می‌توان بالکنی زیباتر و مدرن‌تر داشت. با نصب این نوع شیشه‌ها به بالکن جلوه خاصی خواهید داد؛ همچنین از ورود حشرات، گرد و غبار، هوای آلوده و… به داخل منزل جلوگیری می‌شود.

از دیگر کاربردهای این شیشه بالکنی می‌توان به وجود نور کافی در محیط بالکن، دلبازتر شدن بالکن‌هایی که متراژ کمتری دارند، امکان پیاده کردن هر نوع شیشه در بالکن با سلیقه شخصی، جلوگیری از ورود صدا‌های بیرون به خانه، زیباتر شدن نمای ساختمان و… اشاره نمود.

انواع شیشه تراسی
معرفی انواع شیشه تراسی

شیشه بالکن ثابت

این نوع شیشه به صورت کاملا ثابت در سرتاسر بالکن اجرا می‌شود که می‌توان یک درب را به صورت کشویی یا لولایی در این شیشه بالکن اجرا نمود. به عبارتی پنل‌های شیشه‌ای همانند یک دیوار در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و تنها یکی از پنل‌ها می‌تواند باز شود که با توجه به موقعیت بالکن، این بازشو یا به صورت لولایی یا کشویی اجرا می‌شود. پنچره دوجداره ثابت جزء این دسته قرار می‌گیرد.

در این روش دور تا دور بالکن آهنکشی شود و شیشه‌ها داخل قاب‌هایی از جنس استیل، آلومینیوم یا استیل طلایی قرار می‌گیرند که در مشتری بنا به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند.

برای شیشه تراس از شیشه سکوریت یا از شیشه لمینت استفاده می‌شود که ضخامت این شیشه‌ها ۸ تا ۱۰ میلی‌متر است. استفاده از هر نوع رنگ شیشه و طرح ممکن است اما کاربر می‌تواند برای حفظ حریم شخصی خود از شیشه مات استفاده کند.

شیشه بالکن

شیشه بالکن متحرک

برخلاف شیشه بالکن ثابت، این نوع شیشه از مزایای بیشتری برخوردار است. در شیشه بالکن متحرک می‌توان شیشه‌ها را کنار زد و از هوای بیرون لذت برد؛ همچنین می‌توان در فصل سرما یا به هنگام وزش باد شیشه‌ها را بست.

این شیشه‌ها روی ریل حرکت کرده و در گوشه‌ای از دیوار بالکن جمع می‌شود. این مدل در فضا‌های بسیار کوچک نیز قابل‌ اجراست و فضای زیادی اشغال نمی‌کند.

مشاهده مشخصات پنجره دو جداره UPVC

شیشه بالکن تاشو

در ساخت و اجرای شیشه بالکن تاشو که با نام شیشه آکاردئونی نیز شناخته می‌شود از پنل‌های یکسانی استفاده می‌شود که تمامی آن‌ها به غیر از یک پنل، متحرک هستند. پنل‌های متحرک هنگام بازشدن به صورت تاشو عمل می‌کنند و روی یکدیگر قرار می‌گیرند؛ سپس در آخر روی پنل ثابت می‌ایستند.

در این نوع شیشه بالکنی، فضای کمتری اشغال می‌شود؛ همچنین به راحتی می‌توان دو طرف شیشه را در صورت کثیف بودن، تمیز نمود. شیشه بالکن‌های تاشو بسیار منحصر به فرد هستند و برای بالکن‌هایی که متراژ کمی دارند مناسب خواهند بود.

نصب شیشه سکوریت برای بالکن

شیشه بالکن فریم دار

در این نوع شیشه یک قاب یا فریم به دور شیشه قرار می‌گیرد که محافظ بسیاری خوبی برای شیشه است. معمولا در متراژ‌های بالا از این نوع شیشه استفاده می‌شود. در این روش از ستون‌های عمودی استفاده می‌گردد که ممکن است مانع دید کاربر به فضا بیرون شوند (اما نه آنقدری که آزاردهنده باشد).

در شیشه بالکن فریم‌دار از شیشه‌های سکوریت با ضخامت ۸ و ۱۰ میل یا لمینت با ضخامت ۲ لایه و ۵ میل استفاده می‌شود. در این نوع شیشه‌ها یک ریل آلومینیومی از کف بالکن تا سقف به کار می‌رود که شیشه‌ها داخل ریلینگ قرار می‌گیرند و حرکت می‌کنند.

شیشه بالکن پنجره ای

همان‌طور که از نام این نوع شیشه بالکنی پیداست، همانند پنجره باز و بسته می‌شود اما نسبت به شیشه‌های پنجره بسیار محکم‌تر و مقاوم‌تر است؛ زیرا برای این مدل شیشه بالکن از شیشه سکوریت استفاده می‌گردد. امروزه استفاده از پنجره های دوجداره UPVC دوحالته برای بالکن توصیه می‌شود.

تنها تفاوت شیشه بالکن پنجره‌ای با پنجره‌های عادی در این است که در شیشه‌های پنجره‌ای خبری از فریم‌های پهن و بزرگ نیست که جلوی دید را به بیرون بگیرد. این نوع شیشه مورد پسند بسیاری از افراد است و بالکن‌هایی با متراژ کوچک می‌توانند از این مدل استفاده کنند.

شیشه بالکن بدون قاب
انواع شیشه بالکنی

شیشه بالکن بدون قاب

یکی دیگر از انواع شیشه تراس، شیشه بدون قاب یا فریم لس است که از شفافیت بسیار بالایی برخوردار بوده و برای نصب آن‌ها از هیچ گونه پروفیل و اتصالاتی استفاده نمی‌‌شود. این شیشه کاملا قابلیت جمع (خم) شدن دارد و در کنار دیواره‌های داخلی بالکن قرار می‌گیرد؛ از این رو تمیز کردن و نظافت آن‌ها بسیار راحت‌تر انجام می‌شود‌.

این نوع شیشه در نگاه اول شاید ظریف به نظر برسد اما گفتنی است در برابر بادهای بسیار خشن مقاومت بالایی دارد. در ساخت شیشه تراس بدون فریم، از فریم‌های عمودی استفاده نمی‌شود؛ زیرا مانع دید افراد به فضای بیرون می‌شود. برای ساخت شیشه بالکن بدون قاب و اتصال شیشه به ریل، از فریم‌های بسیار نازک افقی که در بالا و پایین شیشه قرار می‌گیرند، استفاده می‌شود.

ضخامت شیشه سکوریت استفاده شده در این نوع شیشه ۸ تا ۱۰ میلی‌متر است. به هنگام نصب این شیشه تنها چیزی که به چشم می‌خورد شیشه بوده، در نتیجه به راحتی می‌توان منظره بیرون را تماشا کرد و نهایت لذت را تجربه نمود‌.

قیمت شیشه بالکن

شیشه بالکن اسلایدی (کشویی)

از دیگر انواع شیشه‌های بالکنی می‌توان به مدل اسلایدی یا کشویی اشاره نمود. این نوع شیشه همانند پنجره‌های آلمینیومی که در چندسال گذشته مورد استفاده بود، عمل می‌کند. شیشه بالکن اسلایدی به صورت افقی باز و بسته می‌شود که می‌توان آن را از سمت چپ به راست یا از راست به چپ جمع نمود و به هیچ عنوان به هنگام جمع شدن از ریل خارج نمی‌شود.

شیشه سکوریت استفاده شده در این نوع بالکن دارای ضخامت ۶، ۸، ۱۰ یا ۱۲ میلی‌متر است که مقاومت بالایی در برابر باد‌های شدید دارد. شیشه بالکنی اسلایدی نمای بسیار زیبایی را به ساختمان می‌دهد؛ همچنین باز و بسته کردن آن بسیار آسان و بدون دردسر است.

شیشه بالکن نرده ای

این نوع شیشه‌ها به عنوان نرده و یک محافظ برای بالکن طراحی شده‌اند؛ همچنین شیشه به کار رفته برای نرده، سکوریت بوده که جنس آن بسیار مقاوم است. شیشه بالکن‌های نرده‌ای علاوه بر اینکه به عنوان حفاظ در بالکن‌ها استفاده می‌شوند در زیباسازی نمای ساختمان نیز تأثیر بسزایی دارند.

ضخامت سکوریت استفاده شده در این نوع بالکن ۱۰ تا ۱۲ میلی‌متر است؛ همچنین از شیشه‌های تک جداره، دولایه لمینت نیز برای این مدل استفاده می‌گردد.

شیشه بالکن ریلی

از نام شیشه بالکن ریلی می‌توان متوجه شد که شیشه روی یک ریل آلومینیومی قرار گرفته و باز و بسته می‌شود. در این نوع شیشه بالکن، یکی از ریل‌ها در سقف بالکن و دیگری در کف بالکن نصب می‌شود؛ همچنین چهار چرخ روی ریل تعبیه خواهد شد که شیشه به راحتی روی ریل حرکت کند.

در شیشه بالکنی ریلی، یک طرف اولین شیشه به صورت تاشو باز می‌شود؛ همچنین عمود بر سطح قرار می‌گیرد و شیشه دوم شروع به حرکت روی ریل‌ها کرده و به صورت عمودی باز می‌شود. به همین ترتیب شیشه دوم در مجاورت با شیشه اول قرار می‌گیرد و این کار تا زمانی که تمامی شیشه‌ها در یک گوشه جمع شوند، ادامه پیدا می‌کند.

به عبارتی نصب شیشه ریلی همانند شیشه بدون قاب است که روکار بوده و هیچ گونه تخریبی در دیوارهای بالکن انجام نخواهد شد. برای نصب شیشه بالکن ریلی از شیشه‌های سکوریت بسیار محکم استفاده می‌شود که دارای ضخامت ۸ میلی‌متری هستند.

در شیشه بالکن ریلی، عرض شیشه‌ها باید ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر باشد و بین هر شیشه یک درزگیر آلومینیومی برای عایق‌بندی سیستم قرار بگیرد، تا گرد و غبار و هوای سرد به داخل بالکن وارد نشود. ناگفته نماند که تمیز کردن این نوع شیشه بسیار راحت و آسان بوده؛ زیرا تمامی شیشه‌ها در یک گوشه جمع می‌شوند.

خرید شیشه بالکنی
معرفی انواع شیشه تراسی

خرید و نصب شیشه سکوریت برای بالکن

امروزه بیشتر خانه‌ها دارای تراس هستند که فضایی بسیار عالی برای استراحت بعد از یک روز سخت کاری خواهد بود. انواع شیشه‌های بالکن با کیفیت های متنوع در بازار وجود دارند اما بسیار مهم است برای حفظ ایمنی در انتخاب و خرید آن نهایت دقت را به خرج دهید.

  • نوع شیشه بالکن

برای بالکن باید شیشه‌هایی مثل لمینت و سکوریت را انتخاب کرد که مقاومت بالایی دارند. شیشه‌های سکوریت در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند و انتخاب بسیار مناسبی برای بالکن هستند.

احتمال شکستن شیشه سکوریت بسیار کم است؛ زیرا در برابر ضربه، فشار، حرارت مقاوم است. مزیت دیگر شیشه سکوریت این است که صدا و هوای فضای بیرون را به داخل بالکن وارد نمی‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود به هنگام خرید شیشه بالکن، سکوریت را در اولویت قرار دهید.

  • ابعاد شیشه بالکن

اگر اندازه دقیق بالکن به کارشناس داده نشود، هنگام نصب شیشه با مشکل مواجه خواهید شد. نا‌گفته نماند که قیمت شیشه بالکن متناسب با متراژ بالکن محاسبه می‌گردد؛ بنابراین برای اطلاع از قیمت نهایی باید متراژ دقیقی را بیان کنید.

  • طرح شیشه بالکن

قطعا هر فردی سلیقه شخصی خود را در طراحی و دکوراسیون منزل دارد؛ از این رو افراد می‌توانند طرح مورد نظر خود را با استفاده از سندبلاست انتخاب و روی شیشه اجرا کنند. بیشتر افراد از مدل‌های مات و نیمه‌مات استفاده می‌کنند؛ زیرا فضا داخل بالکن کمتر دیده می‌شود و افراد حس راحتی بیشتری دارند.

  • رنگ شیشه بالکن

رنگ شیشه بالکن را می‌توان مطابق با دکوراسیون و ظاهر ساختمان انتخاب نمود. شیشه‌های سکوریت در رنگ‌های مختلفی تولید شده‌اند؛ بنابراین هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ شیشه وجود نخواهد داشت.

قیمت پنجره تراسی
قیمت شیشه بالکن

با توجه به اینکه شیشه بالکنی انواع مختلفی دارد و عوامل زیادی مثل رنگ، نوع طرح، ابعاد و جنس شیشه در قیمت آن تاثیر می‌گذارند، بدیهی است که نمیتوان قیمت مشخص و دقیقی برای آن در نظر گرفت و ابتدا باید نیاز مشتری شنیده شود و طبق خواسته های آنها قیمت نهایی تعیین شود.

برای مشاوره جهت خرید و همچنین استعلام قیمت با کارشناسان فروش پارس صنعت نوین تماس بگیرید. منتظر صدای گرمتان هستیم.