پنجره دو جداره UPVC دو حالته

پنجره دو جداره UPVC دو حالته با استفاده از یک دستگیره به صورت افقی یا عمودی باز و بسته می‌شود. انتخاب نوع محور آن نیز بستگی به نوع پنجره‌ی یو پی وی سی دارد. در یک ساختمان باید از پنجره برای دریافت نور طبیعی و همچنین تهویه استفاده شود. زیبایی یک فضا نیز در گرو داشتن پنجره‌های زیبا است. یکی از اصلی ترین ویژگی‌های این پنجره ها ، اشغال فضای کمتر در هنگام باز و بسته شدن است. زیرا بازشوی آن با روش افقی و عمودی طراحی شده است.

مشاهده ویژگی ها و مشخصات پنجره دو جداره UPVC

بررسی ویژگی‌های پنجره دو جداره UPVC دو حالته

پنجره دو جداره UPVC دو حالته دارای ویژگی‌های متنوعی است که در ادامه ذکر خواهیم کرد:

  • استفاده از یراق‌آلات برای افزایش امنیت
  • طراحی مخفی یراق‌آلات برای زیبایی بیشتر
  • باز و بسته شدن راحت
  • امکان رگلاژ

استفاده از این پنجره ها با توجه به کارایی راحت و بهینه بودن فضای استفاده روز به روز در اماکن مختلف در حال گسترش است. در ادامه تمامی مزایا و معایب این مدل پنجره ها را برایتان خواهیم گفت تا بتوانید بهترین انتخاب را در این میان داشته باشید:

مزایا و معایب پنجره UPVC دو حالته

مزایا و معایب پنجره دو جداره یو پی وی سی دو حالته

مزایای اکثر پنجره‌های دو حالته یو پی وی سی، بیشتر از معایب آن‌هاست. گاهی نمی‌توان هیچ گونه عیبی برای آن‌ها بر شمرد. پنجره دو جداره UPVC دو حالته نیز از این ویژگی‌ برخوردار است. پنجره دوجداره ثابت و متحرک با ویژگی‌های متنوعی به بازار ارائه می‌شوند. در ادامه به مزایای پنجره دو حالته خواهیم پرداخت:

  • عملکرد آن به صورت عایق صوتی و حرارتی
  • جلوگیری از نفوذ سرما و گرما
  • طراحی ساده و زیبا
  • امکان استفاده به صورت دو حالته در دو جهت متفاوت
  • راحتی در رگلاژ
  • طراحی زیبا و مدرن
  • کیفیت بالای یراق آلات مورد استفاده در پنجره یو پی وی سی دو حالته و دو جداره
  • امنیت بالا به دلیل استفاده از این یراق آلات
  • جلوگیری صد درصدی از نفوذ گرد و غبار به داخل
ویژگی های پنجره دو جداره دو حالته

همانطور که گفته شد پنجره UPVC دارای کمترین میزان عیب است. ممکن است با خرید پنجره دو حالته در ابتدا نحوه‌ی کار با آن دشوار باشد. اما با استفاده‌های بعدی نحوه‌ ی استفاده از آن را فرا خواهید گرفت. درواقع این پنجره می‌تواند به عنوان یک انتخاب درست و اصولی برای ساختمان باشد.

یراق آلات به کار رفته در پنجره UPVC دو حالته

شاید برای شما مهم باشد که بدانید در این پنجره زیبا و کاربردی، از چه نوع یراق‌آلاتی استفاده شده است. اجزای تشکیل دهنده‌ی این پنجره به دلیل دو حالته بودن، ممکن است با سایر انواع پنجره دو جداره تا حدودی تفاوت داشته باشد.

نمونه دستگیره پنجره دو حالته دو جداره
کاربرد دستگیره در پنجره دو حالته
دستگیره های دو حالته

دستگیره به عنوان یراق آلات پنجره دو حالته

یکی از اجزای بسیار کاربردی در این پنجره UPVC، دستگیره است. برندهای مختلف برای تولید این مدل پنجره از طراحی‌های متنوع استفاده می‌کنند. عملکرد این دستگیره به گونه ای است که به سه روش امکان چرخیدن آن وجود دارد. یکی از این حالت‌ها، زمانی است که پنجره را قفل کرده ایم. چرخاندن دستگیره به صورت افقی، موجب باز شدن آن به صورت لولایی می‌شود. این حالت دقیقا شبیه به پنجره تک حالته است. در حالت دوم شما می‌توانید دستگیره را به سمت بالا بچرخانید. بعد از این کار، در حدود چند سانتی متر از بخش بالایی پنجره فاصله می‌گیرد. امکان طراحی این یراق به شکل‌های متنوع نیز وجود دارد.

مقایسه پنجره دو جداره UPVC تک حالته و دو حالته

اسپانیولت در پنجره دو حالته یو پی وی سی

از یراق‌آلات بسیار مهم در پنجره‌ی دو جداره و دو حالته، یراق اسپانیولت است. این یراق می‌تواند موجب قفل شدن لنگه پنجره به چهارچوب شود. استفاده از چند زبانه کوچک در این یراق موجب این عملکرد خواهد شد. این زبانه‌ها در امتداد طولی پروفیل قرار دارند. این قطعه می‌تواند با توجه به اندازه و بزرگی پنجره دو حالته یو پی وی سی در ابعاد متنوعی تولید شود. باید به این نکته توجه شود که کیفیت یراق و نوع برند تولیدکننده‌ی آن بسیار مهم است. عمر مفید این قطعات باید بسیار طولانی باشد. معمولا نیز در انواع پنجره‌های یو پی وی سی این کیفیت رعایت می‌شود.

اسپانیولت پنجره دو حالته

کاربرد انواع پنجره دو حالته

پنجره دو جداره UPVC دو حالته را می‌توان برای انواع ساختمان با کاربری‌های متنوع به کار برد. این محصول به گونه ای طراحی شده است که موجب راحتی استفاده‌کننده خواهد شد. امکان باز کردن پنجره در جهت‌های مختلف می‌تواند یکی از ویژگی‌های اصلی این پنجره به شمار آید. پنجره‌های یو پی وی سی معمولا از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار هستند. اضافه شدن آپشن‌های متعدد به آن می‌تواند روی قیمت پنجره تاثیر داشته باشد. اما معمولا کاربرد آن برای اغلب فضاها امکان پذیر است. نصب یراق دو حالته در این پنجره‌ها نیز توسط افراد با مهارت بالا انجام می‌شود. از این رو بدون کوچکترین مشکلی می‌توانید از مزایای این پنجره بهره ببرید.

غالبا رنگ مورد استفاده در این پنجره‌های یو پی وی سی، سفید است. اما از فریم رنگی نیز می‌توان برای آن‌ها استفاده کرد. گاهی اوقات از پنجره دو حالته UPVC سیلور نیز برای فضاهای خاص استفاده می‌شود. اما تنوع رنگ نمی‌تواند موجب تغییر در کاربری نصب پنجره شود. کاربرد انواع پنجره دو حالته با توجه به ابعاد و اندازه‌ی آن ممکن است تغییر کند. این محصول عایق صوتی و حرارتی برای فضاهایی مانند آشپزخانه، پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب با ابعاد متنوع تولید می‌شود.

پنجره دو جداره UPVC ثابت بهتر است یا دو حالته؟

برندهای مختلف پنجره دو حالته UPVC

برندهای بسیار شناخته شده و معتبری در زمینه‌ی تولید انواع پنجره دو جداره UPVC دو حالته فعالیت می‌کنند. وین تک، ویستابست، هافمن، ایده‌آل، ویتانوین، سیندژ، ماژول و … از برندهای معروف در حوزه‌ی تولید پنجره‌ی دو جداره یو پی وی سی هستند. اما مسلما مارک‌های وین تک، هافمن و ویستابست نام آشنا تر هستند. همچنین تقاضا برای خرید پنجره دو جداره و دو حالته از این برندها، بیشتر است. بیشتر این محصولات تحت لیسانس کشورهای اروپایی تولید و عرضه می‌شوند. تمامی این برندها نیز مدل دو حالته را با کیفیت بالا تولید می‌کنند. برند وین تک تحت استاندارد کشور آلمان، انواع پنجره UPVC را به بازار عرضه می‌کند.

گاهی برخی از ویژگی‌های محصولات تولید شده توسط برندهای مختلف، با یکدیگر متفاوت است. مثلا ممکن است در میزان وزن پروفیل پنجره در بین آنها تفاوت وجود داشته باشد. به همین علت باید با توجه به ویژگی‌های هر محصول نسبت به خرید پنجره دو حالته، اقدام کرد. مسلما محصولات هر کدام از این شرکت‌ها بسیار استاندارد هستند. اما گاهی یک محصول می‌تواند با کیفیت بهتری نسبت به سایر محصولات تولید شود. این موضوع می‌تواند روی قیمت نیز تاثیر داشته باشد. پنجره دو حالته UPVC یکی از پرفروش‌ترین محصولات در این حوزه است.

مدل پنجره دوجداره اتاق خواب

مدل پنجره دوجداره اتاق خواب
مدل پنجره دوجداره اتاق خواب

پنجره های دو حالته UPVC

UPVC با پنجره‌های دیگر مانند پنجره فلزی و پنجره چوبی مقایسه می‌شود. پنجره UPVC به طور کلی نسبت به پنجره‌های دیگر در برابر آلودگی‌ها و تحمل بالایی به خطرات آب و هوایی دارد و با طراحی‌های بسیار زیبا می‌تواند یک نمای بهتر به ساختمان‌هایی که با این پنجره استفاده می‌کنند بدهد.
UPVC به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پنجره‌های منازل و اتاق‌های کاری به طور کلی فرض می‌شود. پنجره‌های UPVC با پنجره‌های چوبی و فلزی مقایسه می‌شوند، که کلیه سه مورد بر اساس چهار مؤلفه مقایسه می‌شوند؛ طراحی، قیمت، برداشت و امنیت. UPVC به طور کلی کاربردهایی با کیفیت و بهترین کیفیت در مقایسه با پنجره‌های فلزی و چوبی دارد. این پنجره‌ها با قیمت مناسب و امنیت بالایی برای منازل و اتاق‌های کاری، مشهور هستند