پنجره پی وی سی
پنجره های یو پی وی سی دوجداره تک حالته

پنجره دو جداره UPVC تک حالته

در این پنجره ها یراق آلات  بر روی دهانه آن نصب می‌شوند که از نظر عایق بودن در برابر سرما و گرما و آلودگی صوتی کاملاً شبیه پنجره دوجداره ثابت است. تفاوت اصلی این دو نوع پنجره در استفاده از یراق آلات آنها است. در تمام درها و پنجره ها، اگر لولا در سمت راست باشد، پنجره درست باز می‌شود. در غیر این صورت در پنجره‌های بازشو سمت چپ به دلیل استفاده از یراق آلات اضافی در پنجره، هزینه کل پنجره تغییر و افزایش می یابد و ما این گزینه را به مشتریان خود پیشنهاد نمی‌کنیم و پنجره دو جداره UPVC تک حالته را به شما پیشنهاد می‌کنیم.پنجره یو پی وی سی  با یراق آلات را می‌توان با توجه به نیاز و سلیقه مشتری و موقعیت پنجره خاص طراحی کرد که هر کدام دارای میزان مصرف پروفیل متفاوتی هستند. در طرح‌های مختلف می‌توانید پنجره را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید و فریز را در بالا یا پایین قرار دهید.پنجره های دو جداره از دو لایه شیشه ای تشکیل شده است که محکم بسته شده و لایه ای از گاز بی اثر بین آنها قرار دارد. این در مقایسه با واحدهای شیشه ای تک لایه تقریباً دو برابر عایق می شود. پس از بسته شدن دستگاه، هوا بند می‌شود.

برای مشاهده پنجره های UPVC دوجداره ثابت روی لینک کلیک کنید

پنجره دوجداره
پنجره های UPVC

مزایای پنجره دو جداره UPVC

  • این نوع پنجره ها براحتی باز می‌شوند
  • به حالت ۱۸۰ درجه باز می شوند، که همین باعث نور، دید و تهویه هوای خوبی می شوند
  • این نوع پنجره ها دارای قیمت مناسب و کمتری نسبت به سایر پنجره های یو پی وی سی هستند
  • یکی از ویژگی‌های بارز  پنجره  UPVC  تک حالته این است که شما می‌توانید جهت بازشو را تغییر بدهید. یعنی آنرا از سمت چپ به سمت راست یا بلعکس تغییر بدید.
  • دارای چارچوب و قاپی زیبا و ساده هستند و براحی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ میشود.
  • لولاها و یراق آلات بکاربرده شده در آن براحتی قابل تعویض و تنظیم هستند.
  •  دارای پروفیل‌ها در طرح‌ها و رنگ های متنوعی است.
  • در برابر صوت عایق بندی خوبی دارند
  • در برابر حرارت و سرما عایق بندی خوبی دارند
پنجره های UPVC
پنجره های دوجداره تک حالته

مهمترین مزایا

  • صرفه جویی در هزینه انرژی محکم بودن پنجره های دوجداره باعث ایجاد عایق حرارتی خوبی می شود. این امر باعث کاهش جریان گرمای ورودی و خروجی می‌شود. انرژی کمتری نیز برای گرم کردن یا خنک کردن یک فضای خاص مصرف می‌شود و در نتیجه منجر به کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود. افزودن لایه سوم یا چهارم شیشه باعث افزایش درجه عایق بودن پنجره می‌شود. هر لایه شیشه مقدار زیادی گرما را که از آن عبور می‌کند به دام می اندازد و بیشتر از پنجره ها در برابر اتلاف گرما محافظت می کند.
  • کم کردن رطوبت: بر روی یک سطح گرم قطرات آب تشکیل می‌شود که بر اثر سرما منجمد می‌شوند تا یخ بزنند. این می تواند باعث سردتر شدن اتاق شود و افراد داخل را مجبور به بیشتر کردن دمای وسائل گرم کننده داخل خانه شود. علاوه بر آب بندی هوا، هوای بین شیشه ها با جلوگیری از ایجاد رطوبت در هوای سرد از تراکم جلوگیری می‌کند.
  • عایق صدا:  با ایجاد مانعی بین خانه و محیط بیرون، عایق صدا را بهبود می بخشد.
  • ایمنی :شکستن پنجره های دو جداره سخت تر از شیشه های تک جداره است، بنابراین ایمنی خانه را افزایش می دهد. از آنجایی که آنها محکم تر از سایر پنجره ها بسته می‌شوند، باز کردن آنها از بیرون نیز دشوار است.

باعث جلوگیری از آسیب رساندن نور خورشید به اثاثه یا لوازم داخلی می‌شود: پنجره های دو جداره می توانند میزان نور خورشید و گرما را به داخل اتاق کاهش دهند. این به کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید به نقاشی ها، مبلمان، فرش ها و سایر موارد در خانه کمک می‌کند.

پنجره های دوجداره یو پی وی سی تک حالته
پنجره های دوجداره تک حالته

معایب پنجره دو جداره UPVC تک حالته

  • قابل تعمیر نیستفضای بین دو شیشه شیشه هوا را به دام می اندازد و لایه ای از عایق ایجاد می کند. اگر مهر و موم محکم بسته نشود، تراکم بین صفحات ایجاد می‌شود. بنابراین هنگامی که پانل ها آب بندی شدند، نمی توان آنها را جدا کرد و تعمیر کرد. پنجره باید تعویض شود.
  • گرما را به دام می اندازددر طول ماه های زمستان، حفظ گرما یک مزیت است، اما در ماه های تابستان، حفظ گرما در داخل اتاق می تواند برای اعضای خانواده بسیار ناراحت کننده باشد. بسیاری از صاحبان خانه‌ها برای جلوگیری از ورود گرما، پنجره ها را رنگ می کنند، اما این ویژگی هزینه بیشتری به هزینه های شما اضافه خواهد کرد.
  • با خانه‌های قدیمی به خوبی سازگار نیستند: ظاهری مدرن دارد، بنابراین می‌تواند با سبک‌های قدیمی تضاد داشته باشند.اگر صاحب خانه تصمیم بگیرد که تمام پنجره ها را با پنجره های دو جداره تعویض نکند، ظاهر کلی خانه نامتناسب به نظر می‌رسد.