پروفیل UPVC

پروفیل‌های UPVC به دلیل دوام، کارایی بالا، عایق صدا بودن، ویژگی‌های امنیتی، انعطاف‌پذیری طراحی و پایداری محیطی، انتخابی عالی برای پنجره‌ دوجداره UPVC، درب‌ها و سایر کاربرد‌های ساختمانی هستند. پروفیل upvc به عنوان ماده اولیه بسیار مهم در صنعت ساخت دو جداره استفاده می‌شود و شرکت‌های مختلفی در ایران این پروفیل را با کیفیت‌های مختلف تولید می‌کنند.

پروفیل یو پی وی سی

معرفی پروفیل upvc

پروفیل UPVC ساخته شده از پلی وینیل کلرید (UPVC) است که به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز برای پنجره‌ دو جداره UPVC ثابت، متحرک ، درب‌های دو جداره و سایر کار‌های معماری استفاده می‌شود. UPVC مخفف پلی وینیل کلرید غیرپلاستیکی است که آن را به یک ماده بادوام و مقاوم برای استفاده در ساختمان تبدیل می‌کند. UPVC مزایای زیادی دارد که اولاً، آن‌ها در برابر شرایط هوایی مختلف بسیار مقاوم هستند، به این معنی که می‌توانند در برابر دما‌های بالا، نور خورشید و رطوبت مقاومت کنند بدون اینکه شکل یا رنگ خود را از دست بدهند. این امر آن‌ها را برای استفاده در آب و هوای گرم و حتی سرد‌ایده‌آل می‌کند. علاوه بر این، پروفیل‌های UPVC در برابر خوردگی، پوسیدگی و موریانه‌ها مقاوم هستند و باعث می‌شود تعمیر و نگهداری پایینی داشته باشند و ماندگاری بالایی از خود نشان دهند.

خواص عایق پروفیل‌های UPVC یکی دیگر از مزایای آن‌ها است. پروفیل‌های UPVC به دلیل اینکه عایق حرارتی هستند با کاهش انتقال حرارت به حفظ دمای داخل خانه کمک می‌کنند. این امر به خنک نگه داشتن ساختمان‌ها در هوای گرم و گرم ماندن خانه در هوای سرد کمک می‌کند و در نتیجه باعث افزایش بهره وری انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش می‌شود. علاوه بر این، پروفیل‌های UPVC عایق صوتی هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای مناطق شلوغ شهر با آلودگی صوتی بالا، مانند خیابان‌های شلوغ یا فرودگاه‌ها تبدیل می‌کند.

پروفیل‌های UPVC همچنین به دلیل ویژگی‌های امنیتی بالای خود معروف شده‌اند که آن‌ها بسیار محکم هستند و به سختی شکسته می‌شوند. از نظر طراحی و زیبایی، پروفیل‌های UPVC تطبیق‌پذیری خوبی با محیط دارند که آن‌ها را می‌توان به راحتی در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف برای مطابقت با سبک‌های مختلف معماری تولید کرد.

تفاوت پنجره تک حالته و دو حالته

تفاوت پنجره دوجداره UPVC تک حالته ودو حالته وجود پوشش محافظ سرتاسری فریم است که باعث می شود لنگه بازشو به خوبی روی قالب اصلی چفت و بسته شود. وجود زاماک دور پنجره باعث شده عایق بندی بهتری داشته باشد. ضمنا طراحی توری پلیسه جمع شو به شما امکان تهویه مستقیم هوا همراه با ایجاد سدی در برابر حشرات مزاحم را می دهد. پنجره دو حالته به دلیل آزادتر بودن لت ها نیاز به سیستم قفل مستحکم تری دارد. این اطمینان به خوبی بایراق آلات قفل چند منظوره فراهم شده است.

این قفل از دو جنبه حائز اهمیت است. اول اینکه فریم ها و درها را به طور کامل با هم جفت و جور می کند. مزیت دوم امنیت بالای پنجره دوجداره UPVC دوحالته به واسطه افزایش تعداد نقاط قفل است. در نتیجه پروفیل بازشو و چارچوب کاملاً با هم جور می شوند. در صورتی که در پنجره های تک حالته این سیستم یراق آلات تنها در ضلع بازشو (ضلع منتهی به دستگیره) قرار گرفته اند.

مزایای پروفیل UPVC

مزایای پروفیل UPVC

قابلیت شستشو

استحکام بالا

مقاوم در برابر زنگ زدگی

مقاوم در برابر حرارت

نصب آسان

عدم نیاز به رنگ کاری

عایق صوت و انرژی

تنوع در رنگ‌بندی

تفاوت پروفیل upvc با pvc

UPVC (پلی وینیل کلرید سخت شده) و پی وی سی (پلی وینیل کلراید) دو نوع از مواد پلیمری هستند که در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد فراوانی دارند. در حالی که هر دو ماده از PVC ساخته شده‌اند، اما در خواص، فرآیند تولید و کاربرد‌هایشان متفاوت هستند. این تفاوت‌ها شامل:

ترکیب:

تفاوت اصلی UPVC و PVC در ترکیب آن‌ها نهفته است که پی وی سی از مخلوط کردن رزین پی وی سی با نرم‌کننده‌ها و سایر مواد افزودنی برای انعطاف‌پذیری و کار آسان ساخته می‌شود. از سوی دیگر، UPVC با حذف نرم‌کننده‌ها از PVC ساخته می‌شود و در نتیجه مواد سخت‌تری ایجاد می‌شود.

دوام و استحکام:

UPVC به دلیل دوام و استحکام بالاتر در مقایسه با PVC شناخته شده است و نداشتن نرم‌کننده‌ها در UPVC باعث می‌شود در برابر واکنش‌های شیمیایی، هوازدگی و تشعشعات فرابنفش مقاوم‌تر شوند. استحکام UPVC همچنین امکان ساختار‌های بزرگتر را فراهم می‌کند، زیرا می‌تواند وزن بیشتری و فشار‌های بالاتری را تحمل کند.

نگهداری:

UPVC به دلیل دوام بیشتر در مقایسه با PVC به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. به عنوان مثال، پنجره‌های UPVC نیازی به رنگ‌آمیزی یا آب‌بندی دوره‌ای ندارند؛ زیرا در برابر پوسته شدن و تاب برداشتن مقاوم هستند. با این حال، PVC ممکن است به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز داشته باشد، به ویژه در محیط‌های با دمای بالا که می‌تواند نرم شده و شکل خود را در طول زمان از دست بدهد.

در نتیجه، UPVC و PVC دو گونه از مواد پلیمری یکسان با تفاوت‌های متمایز در ترکیب، دوام، استحکام، تعمیر و نگهداری، بهره وری انرژی و اثرات زیست محیطی هستند. در حالی که PVC انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری را ارائه می‌دهد، UPVC دوام بیشتری را ارائه می‌دهد و به نگهداری کمتری نیاز دارد. انتخاب بین این دو در نهایت به نیاز‌های خاص و عملکرد بلند مدت مورد نظر بستگی دارد.

استاندارد ساخت پروفیل

استاندارد‌های ساخت پروفیل upvc

ساخت پروفیل‌های UPVC شامل نکات، استاندارد‌ها و مراحل مختلفی برای اطمینان از کیفیت و دوام است که در ادامه توضیحاتی در مورد هر یک آورده شده است:

۱. انتخاب مواد:

رزین UPVC با کیفیت بالا را با افزودنی‌های مناسب انتخاب کنید تا خواصی مانند مقاومت در برابر ضربه، پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش و آب و هوای مختلف را افزایش دهید.

۲. طراحی پروفیل:

پروفیل‌هایی با ابعاد، محفظه‌های داخلی و ظاهر زیبا و دارای گالوانیزه مناسب طراحی می‌شود تا نیاز‌های مختلف را برآورده کنند.

۳. فرآیند اکستروژن:

از ماشین آلات اکستروژن پیشرفته با کنترل دما، طراحی پیچ و سیستم‌های خنک‌کننده دقیق برای به دست آوردن ابعاد دقیق پروفیل باید استفاده شود. پایبندی به ISO ۹۰۰۱ یا سیستم‌های مدیریت کیفیت معادل آن، تضمین کنترل مناسب فرآیند را به دنبال دارد.

۴. کنترل کیفیت:

در طول تولید، بررسی‌های کیفیت را به طور منظم انجام می‌دهند، از جمله آزمایش مواد، اندازه‌گیری ابعاد و بازرسی‌های بصری.

۵. درج تقویت‌کننده:

مواد تقویت‌کننده مناسب مانند فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم را برای افزایش استحکام پروفیل به کار می‌برند و با کمک گالوانیزه کیفیت محصول ساخته شده بالا‌تر خواهد بود.

۶. خنک‌کننده و کالیبراسیون پروفیل:

از سیستم‌های خنک‌کننده کارآمد برای اطمینان از انجماد مناسب پروفیل اکسترود شده و جلوگیری از تغییر شکل استفاده می‌شود.

۷. ظاهر و زیبایی پروفیل:

از روش‌های مختلف مانند لمینیت، فویلینگ یا اکستروژن همزمان برای زیبایی، ثبات رنگ و مقاومت در برابر خراشیدگی یا محو شدن استفاده می‌شود. پروفیل در رنگ‌های مختلف تولید خواهد شد اما بیشتری کاربرد را پروفیل سفید رنگ دارد.

۸. بسته‌بندی و ذخیره‌سازی:

پروفیل‌ها را به گونه‌ای بسته‌بندی کنید تا از آسیب در حین حمل و نقل و نگهداری جلوگیری شود. معمولاً از برچسب‌هایی که حاوی برند محصول است روی آن قرار می‌گیرد و بعد از نصب جدا خواهد شد.

با رعایت این نکات و استاندارد‌ها، تولیدکنندگان می‌توانند از تولید پروفیل‌های UPVC با کیفیت بالا که انتظارات مشتری و نیاز‌های صنعت را برآورده می‌کند، اطمینان حاصل کنند.

بررسی برند‌های مختلف پروفیل upvc

برند ویستا بست:

شرکت برند ویستابست از سال ۸۶ تولید خود را آغاز کرده و توانسته جای خود را در بازار ایران پیدا کند. در این ۱۶ سال فعالیت توانسته کیفیت خود را به همه اثبات کند و این پروفیل برای استفاده در مناطق گرم نیز مناسب خواهد بود. ویستابست توانسته گواهینامه‌های کیفیت جهانی را دریافت کند و فرمول ساخت پروفیل خود را مشابه یک شرکت اتریشی در نظر گرفته است.

برند وین تک:

برند وین تک سابقه طولانی در تولید انواع پروفیل UPVC دارد و شرکت اصلی آن در کشور ترکیه است که نمایندگی فعالی در ایران دارد و ساخت و فروش این پروفیل در ایران انجام می‌شود. وین تک در بازار ایران به عنوان یک پروفیل بسیار با کیفیت در نظر گرفته شده است که به طبع قیمت بالاتری نیز دارد. کیفیت بالای پروفیل باعث شده تا در تمام کشور شناخته شده و از آن در ساختمان‌های زیادی استفاده شده است.

برند آبایان:

شرکت بزرگ آبایان در استان خوزستان و شهر دزفول قرار گرفته است که ظرفیت تولید خیلی خوبی دارد. در سال ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرد و در سال‌های اخیر به دلیل تبلیغات خوبی که دارد توانسته خود را به سایر رقبا نزدیکی کند و علاوه بر استان خوزستان نیاز نقاط مختلف کشور را تأمین خواهد کرد. استاندارد‌هایی که در ساخت این پروفیل به کار رفته مانند استفاده از شیشه دو جداره با ضخامت بالا باعث شده تا رضایت مصرف‌کننده را جلب کند.

دیگر برند‌های فعال در تولید پروفیل شامل: انزو، آرکاوین، هافمن، سیندژ، بوتیا، ‌ایده‌آل، ماژول، آریا نوین و… است.

بهترین برند پروفیل یو پی وی سی

انتخاب پروفیل UPVC مهم‌ترین نکته در ساخت و خرید درب و پنجره دو جداره است. کیفیت‌های مختلف از پروفیل با قیمت‌های متفاوتی دیده می‌شود که شما باید بتوانید بهترین کیفیت را در بین آن‌ها تشخیص بدهید و انتخاب مناسبی داشته باشید. برای راهنمایی در مورد انواع پروفیل و کیفیت آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در سایت پارس صنعت نوین در ارتباط باشید.