پنجره سه جداره

پنجره سه جداره یا Triple Glazing یک فناوری پیشرفته برای ساخت پنجره‌های شیشه‌ای است که در آن از سه لایه شیشه استفاده می‌شود. به پنجره سه جداره، پنجره دو جداره UPVC پیشرفته نیز می‌گویند و محصولی است که از دو لایه شیشه با یک فضای خالی در میان تشکیل شده است. این فضای خالی به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل می‌کند و برای افزایش کارآیی انرژی در کلیه ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

ساختار پنجره سه جداره

بررسی قیمت پنجره دوجداره UPVC تک حالته به نسبت پنجره دوجداره دوحالته

شیشه 3 جداره

معرفی دیگر محصولات پارس صنعت نوین : پنجره آلومینیوم ترمال بریک

معرفی پنجره سه جداره

پنجره سه جداره به یک نوع شیشه اطلاق می‌شود که توسط سه لایه شیشه‌ای تشکیل شده است. این سه لایه شامل دو قطعه شیشه بسیار نزدیک به هم است و در میان آن‌ها یک لایه فضا یا خلاء قرار داده شده است. این فضا باعث ایجاد عایق حرارتی و صوتی بین داخل و خارج محیط می‌شود.

ساختار سه جداره عموما در پنجره‌ها و درب‌ها استفاده می‌شود تا عایقی برای گرما و سرما فراهم کند و همچنین به عنوان یک عایق صوتی عمل کند. فضای موجود بین دو لایه شیشه، انتقال حرارت و صدا را کاهش داده و بدین ترتیب از هدر رفت حرارتی و رد و بدل صدا جلوگیری می‌کند.

کاربرد پنجره سه جداره و مزایای استفاده از آن

این فناوری بروز و پیشرفته به دلایل زیر مزایا و ویژگی‌های قابل توجهی دارد:

  1. عایق حرارتی بهتر: یکی از مهمترین مزایای پنجره سه جداره، عایق حرارتی بهتر نسبت به پنجره‌های دو جداره است. با داشتن سه لایه شیشه، فضای هوا بین لایه‌ها عایقی عالی برای حرارت می‌شود و جلوی انتقال حرارت از داخل به خارج و برعکس را می‌گیرد و باعث کاهش مصرف انرژی برای سرمایش و گرمایش منزل و دیگر اماکن می‌شود.
  2. کاهش صداها: با توجه به وجود فضای هوا بین لایه‌های پنجره سه جداره، انتقال صداها از خارج به داخل و برعکس به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این امر به خصوص در مناطقی با ترافیک بالا و شلوغ یا صداهای محیطی بلند مفید است و به راحتی به آرامش در داخل منزل کمک می‌کند.
  3. کنترل تابش UV: پنجره سه جداره معمولاً دارای پوشش‌های محافظتی است که تابش مضر UV را به طور قابل توجهی کم می‌کند. این باعث کاهش تاثیر مستقیم اشعه آفتاب و نفوذ آن به داخل فضا می‌شود.
  4. افزایش امنیت: پنجره سه جداره از جنبه‌ی امنیتی نیز مزایا دارد. و به راحتی نسبت به پنجره‌های معمولی قابل باز شدن نیست.
استفاده از شیشه سه جداره

انواع پنجره سه جداره

انواع پنجره سه جداره عبارتند از:

  • پنجره سه جداره با فضای خالی: در این نوع پنجره ، بین دو لایه شیشه یک فضای خالی قرار دارد. این فضا باعث کاهش انتقال حرارت و صدا می‌شود.
  • پنجره سه جداره با پر کردن فضا: در این نوع، فضای خالی بین دو لایه شیشه با موادی مانند گاز آرگون یا گاز کریپتون پر شده است. این گازها خواص عایق حرارتی بهتری دارند و انتقال حرارت را کاهش می‌دهند.
  • پنجره سه جداره با لایهٔ پوششی: در این نوع، علاوه بر دو لایه شیشه و فضای خالی، یک لایهٔ پوششی نیز در بیرون یا درون شیشه قرار دارد. این پوشش به عنوان یک عامل عایق حرارتی و صوتی عمل می‌کند و کارایی پنجره را افزایش می‌دهد.

قیمت پنجره سه جداره

قیمت پنجره سه جداره معمولاً به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. اندازه و ابعاد: اندازه و ابعاد پنجره سه جداره تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد. پنجره‌های بزرگتر و با ابعاد سفارشی قیمت بالاتری دارند.
  2. نوع شیشه: نوع شیشه مورد استفاده نیز تأثیر دارد. برخی از شیشه‌ها، مانند شیشه‌های ضدضربه یا شیشه‌های ایمن، قیمت بیشتری نسبت به شیشه‌های ساده دارند.
  3. مواد بازدارنده حرارت: پنجره سه جداره عموماً دارای لایه‌های بازدارنده حرارت هستند که از افزایش دما در داخل محیط جلوگیری می‌کنند. نوع و کیفیت مواد بازدارنده حرارت می‌تواند قیمت را بالا و پایین ببرد.
  4. ضخامت شیشه: ضخامت شیشه نیز برای قیمت پنجره سه جداره مهم است. شیشه‌های ضخیم‌تر عموماً قیمت بالاتری دارند.
  5. سیستم نصب: قیمت پنجره سه جداره همچنین به سیستم نصب مرتبط است. نوع و پیچیدگی سیستم نصب ممکن است در قیمت تاثیر داشته باشد.

6.حجم خرید خریداران: این مورد یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت محصول است که با افزایش مقدار سفارش قیمت به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

پنجره سه جداره مناسب پذیرایی

معرفی دیگر محصولات پارس صنعت نوین : پنجره دوجداره UPVC دوحالته

خرید پنجره سه جداره

استفاده از پنجره سه جداره در ساخت و سازها منجر به کاهش هزینه‌های انرژی و حفظ آسایش داخلی است. انسان همیشه به دنبال جلوگیری از هدر رفت انرژی است؛ به همین دلیل پنجره سه جداره یکی از بهترین محصولاتی است که افراد می‌توانند برای ساخت و ساز استفاده کنند. برای خرید بهترین پنجره سه جداره در انواع سایز و متدهای مختلف کافیست با همکاران فروش ما در پارس صنعت نوین تماس بگیرید.