پنجره دوجداره upvc

پنجره دوجداره UPVC برای جلوگیری از انتقال صدا، حرارت و سرما مناسب است. این شیشه‌ها را در ساختمان‌های مسکونی و اداری به‌منظور مصرف بهینه انرژی به کار می‌گیرند. شیشه‌های دوجداره یو‌پی‌وی‌سی با قیمت‌های مختلف و کیفیت های متنوعی تولید شده و به فروش می‌رسند.

تماس با کارشناسان ما : 09127115448  | 02188371601

شیشه دوجداره upvc چیست؟

اگر یک یا چند لایه شیشه موازی را در کنار یکدیگر بچسبانیم شیشه دوجداره به وجود می‌آید. این شیشه به شکل غیر قابل نفوذ برای ساخت انواع پنجره کاربرد دارد. در میان لایه‌های شیشه یک فضای خالی قرار می‌گیرد که آن را با گاز مخصوص پر می‌کنند. در محفظه خالی همگن هم یک پروفیل آلومینیومی به‌منظور ماده رطوبت گیر قرار دارد. با این کار میزان انتقال گرما و سرما و صدا به داخل ساختمان به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. شیشه‌های یو‌پی‌وی‌سی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ذخیره انرژی و نیروهای مختلف است.

انواع پنجره دوجداره UPVC 

شیشه دوجداره

مشخصات شیشه دوجداره

شیشه‌های دوجداره از سه قسمت تشکیل می‌شوند. این سه قسمت شامل دو شیشه تک جداره و یک اسپیسر حرارتی می‌شوند. در تولید شیشه‌های دوجداره یو‌پی‌وی‌سی باید از انواع شیشه با توجه به نیاز مشتری استفاده کرد. اگر بخواهیم از شیشه‌هایupvc به عنوان یک عایق حرارتی استفاده کنیم، باید ضخامت شیشه را کاهش و اسپیسر حرارتی را افزایش دهیم.

اگر بخواهیم آن را به عنوان عایق صوتی استفاده کنیم باید ضخامت شیشه را بیشتر و موجب شکسته شدن صوت شویم. اگر شیشه دوجداره یو‌پی‌وی‌سی به عنوان عایق صوتی و عایق حرارتی استفاده شود باید ضخامت شیشه‌های دوجداره را ۴ و ۶ میلیمتر و ضخامت هوای میان این دو شیشه ۸ میلی‌متر باشد.

شیشه پنجره دوجداره
پنجره دوجداره UPVC تک حالته

ویژگی شیشه دو جداره upvc

از ویژگی‌های مهم شیشه دوجداره UPVC می‌توان به مقاومت بالای آنها در برابر نفوذ صدا و حرارت اشاره کرد. شیشه‌های دوجداره توسط انواع شیشه‌ها و ترکیب مواد گوناگون تولید می‌شوند. گاز آرگون برای کاهش اتلاف انرژی در شیشه‌های یو‌پی‌وی‌سی استفاده می‌کنند. با استفاده از این گاز شیشه‌ها عایق‌بندی می‌شوند و سطح عایق‌بندی حرارتی افزایش پیدا می‌کند.

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دو جداره UPVC

اگر بخواهید گاز آرگون را در شیشه‌های دوجداره تشخیص دهید، می‌توانید به سوپاپ‌های موجود در شیشه دقت داشته باشید. تعبیه سوپاپ‌ها روی شیشه‌ها به منظور تزریق گاز آرگون در هر متر مربع انجام می‌شود. برای تولید این شیشه‌ها باید گاز آرگون به میزان ۹۰ درصد تزریق شود. با این کار جداره بیرونی شیشه‌ها سرد و جداره داخلی با محیط هم دما می‌شود. شما با لمس کردن شیشه‌ها هم می‌توانید از وجود گاز آرگون در داخل آن مطلع شوید.

مقالات مرتبط : راه های تشخیص وجود گاز آرگون در پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره UPVC

قیمت پنجره‌های دوجداره به عوامل مختلفی مانند شکل کاربردی پروفیل آنها مانند پنجره دوجداره UPVC دوحالته ، تک حالته ، ثابت یا … بستگی دارد. اگر این پنجره‌ها به صورت غیرحضوری خریداری شوند به دلیل عدم وجود واسطه در پروسه خرید و فروش قیمت پایینی پیدا می‌کنند. از آنجایی که تولید پنجره دوجداره با استفاده از تجهیزات و قطعات مختلف انجام می‌شود، نمی‌توان به طور قطعی قیمت ثابتی برای آنها بیان کرد. این روزها نوسانات ارز تاثیر زیادی در قیمت پنجره دوجداره گذاشته است.

فواید شیشه های دوجداره UPVC

اگرچه برای خرید شیشه‌های دوجدارهUPVC باید هزینه بالایی بپردازید اما فواید آنها باعث شده که این شیشه‌ها مورد‌توجه بسیاری از خریداران قرار گیرند. از فواید این شیشه‌ها می‌توان کاهش هزینه‌ها برای پرداخت انرژی‌های سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد. این شیشه‌ها کیفیت بالایی دارند و طول عمر بالای آن‌ها هم جزو فواید استفاده از آن‌ها محسوب می‌شود. اگر ساکن منازل جنوبی باشید هم می‌توانید یک سایبان روی شیشه نصب کنید و فواید آن را دوچندان کنید.

مدل پنجره بزرگ حال

مدل پنجره بزرگ حال
مدل پنجره بزرگ حال

مدل پنجره دوجداره پذیرایی

مدل پنجره دوجداره پذیرایی
مدل پنجره دوجداره پذیرایی

مراحل ساخت شیشه دوجداره UPVC

برای ساخت شیشه‌های دوجداره UPVCمی‌توان از اسپیسر آلومینیومی یا اسپیسر حرارتی استفاده کرد. در تولید با اسپیسر آلومینیومی باید از چسب عایق و در تولید با اسپیسر حرارتی باید از میز پرس حرارتی استفاده کرد. برای ساخت این شیشه‌ها با اسپیسر حرارتی ابتدا لبه داخلی تا لبه خارجی اندازه‌گیری می‌شود. دو و هشت دهم سانتی‌متر باید به طول این عدد اضافه شود و آن برای ساخت شیشه به کار می‌رود. با توجه به سایز هر شیشه در این نوع تولید از اسپیسر حرارتی مختلف استفاده می‌شود.

 درون اسپیسرها یک ماده ضد‌رطوبت قرار دارد. پس از کامل کردن اسپیسر باید آن را روی شیشه قرار داد و شیشه دیگر را روی آن گذاشت. پس از این کار از چسب درزگیر برای درزگیری فاصله بین دو شیشه استفاده می‌شود. گاز آرگون هم از طریق سوراخ‌هایی که روی شیشه تعبیه شده به فضای داخلی آن منتقل می‌شود.

چرا پنجره های دوجداره پرطرفدار شده اند؟

یکی از مزایای پنجره UPVC استحکام و ماندگاری بالای آن در شرایط جوی مختلف است. این پنجره‌ها نیازی به رنگ‌آمیزی ندارند و به دلیل کیفیت مواد اولیه بالای آنها رنگ ثابتی خواهند داشت. از مزیت‌های دیگر آن می‌توان به عایق صدا و گرما اشاره کرد.

از طرفی ایمنی این پنجره‌ها نسبت به انواع دیگر بسیار بالا است و با خیال راحت می‌توانید در ساختمان‌های مختلف از آنها استفاده کنید. به دلیل خاصیت شکل‌پذیری پروفیل‌های UPVC به راحتی می‌توان انواع شیشه را با اشکال هندسی مختلف تولید کرد.

آشنایی با انواع پروفیل UPVC

پروفیل‌های UPVC انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربرد آنها مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. از پرکاربردترین مدل های پروفیل upvc آنها می‌توان به پروفیل فریم اشاره کرد. این پروفیل برای قاب دور و چهارچوب پنجره استفاده می‌شود. پروفیل فریم در مقاطع و اندازه‌های مختلف ارائه شده و با توجه به نوع کاربرد خود در اندازه مناسب استفاده می‌شود.

از انواع دیگر پروفیل‌ها می‌توان به پروفیل زهواره اشاره کرد. این پروفیل جهت تولید درب و پنجره استفاده می‌شود. از انواع دیگر می‌توان به پروفیل بازشو اشاره کرد. پروفیل مولیون نیز از دیگر انواع پروفیل برای تولید پنجره دوجداره UPVC است. از انواع دیگر پروفیل می‌توان به پروفیل پنل که ظرافت بسیار بالایی دارد اشاره کرد.

معرفی انواع مدل های پنجره بالکنی + قیمت و خرید

نصب شیشه دوجداره

نصب شیشه دوجداره upvc

برای نصب شیشه‌های دوجداره UPVC باید آنها را درون پنجره دوجداره قرار داد. درون پنجره‌ها فضایی وجود دارد که در آن قطعه‌های پلاستیکی قرار گرفته است.

ابتدا باید شیشه‌ها را روی این قطعه قرار دهید تا به صورت ثابت درون پنجره قرار گیرند. سپس در قسمت لنگه بازشوی پنجره از این قطعات پلاستیکی برای رگلاژ استفاده می‌شود. پس از رگلاژ پنجره باید از یراق‌آلات استفاده شود. نصب این شیشه‌ها به صورتی است که باید توسط متخصص انجام شود تا هیچگونه ایرادی نداشته باشد.

تماس با کارشناسان ما : 09127115448  | 02188371601

خرید پنجره دو جداره upvc

اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید و یک محیط آرام و بدون صدای اضافی برای منزل و یا محل کار رقم بزنید باید از درب و پنجره های upvc استفاده کنید. نکته مهمی که وجود دارد این است در این مدل پنجره های دو شیشه داخلی و خارجی قرار دارد و بین آنها برای ایجاد عایق صوتی و حرارتی از نوعی گاز مخصوص استفاده می‌شود.

پس مهم است که برای اینکه محصول با کیفیت تهیه کنیدحتما از فروشگاهی خرید کنید که معتبر است و به طور مستقیم و بدون واسطه اقدام به فروش می‌کند. در همین راستا ما در گروه پارس صنعت نوین همواره در تلاشیم تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهیم.

نمونه پروژه های نصب شده توسط پارس صنعت نوین

18 دیدگاه در “پنجره دوجداره UPVC

  1. احمدی گفت:

    سلام. وقت بخیر
    پنجره های منزل بنده از نوع پنجره ساده و از این مدل هاست که بالای پنجره قوس دارد (به حالت نیم دایره). اگر بخواهم پنجره دوجداره upvc سفارش بدهم امکان ساخت این مدل وجود دارد یا فقط به صورت مربع یا مستطیل است؟

    1. admin گفت:

      سلام
      روز بخیر
      بله. پنجره های دوجداره یو پی وی سی در هر ابعاد و شکلی که بخواهید قابل ساخته شدن است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ابعاد پنجره، طرح مورد نظر شما و هزینه نهایی لطفا با کارشناسان گروه پارس صنعت نوین تماس بگیرید.

  2. بهرامی گفت:

    سلام
    پنجره های دوجداره یو پی وی سی فقط در رنگ سفید موجود است یا در رنگ دیگه هم تولید میشود؟

    1. admin گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      upvc بهترین نوع پروفیلی است که در ساخت درب و پنجره استفاده میشود و تولید آن محدود به رنگ سفید نمیشود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ های سفارشی میتوانید با کارشناسان فروش پارس صنعت نوین تماس بگیرید.

  3. پارسا رمضانی گفت:

    سلام
    برای بالکن میشه از پنجره upvc استفاده کرد؟ قیمتش چقدر درمیاد؟

    1. admin گفت:

      سلام
      دوست عزیز برای بالکن از پنجره دوجداره upvc ثابت و تک حالته استفاده میشود اما گزینه بهتری هم وجود دارد، شیشه بالکنی. باز هم استفاده از هر کدام از این محصولات به نوع استفاده و موقعیت منزل بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  4. رسول گفت:

    سلام
    پنجره پذیرایی منزل ما دوجداره است. شیشه بیرونی بر اثر ضربه ترک خورده. نیازه تا شیشه تعویض شود؟ قیمت چقدر میشه؟

    1. admin گفت:

      سلام. وقت بخیر
      بله. به علت وارد شدن ضربه ممکن است گاز میان شیشه‌ها تخلیه شده باشد که نتیجه آن از دست رفتن عملکرد بهینه پنجره است. پس بهتر است هم از نظر ایمنی و هم برای جلوگیری از هدر رفت انرژی کار تعویض شیشه‌ها در اولین فرصت و به درستی انجام شود. برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید با متخصصان پارس صنعت نوین تماس بگیرید.

  5. رضا بهشتی گفت:

    سلام. وقتتون بخیر
    پنجره های upvc دوجداره تا چه ارتفاعی قابل ساخت و سفارش است؟

    1. admin گفت:

      سلام. وقت شما بخیر
      پنجره دوجداره یو پی وی سی معمولا با عرض کمتر از 1.5 متر و ارتفاع کمتر از 2 متر ساخته میشود. برای ابعاد بزرگتر بهتر است از نوع دیگری از پنجره به نام آلومینیوم ترمال بریک استفاده شود. با این حال درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر میتوانید با شماره 02188371601 تماس بگیرید.

  6. وحید گفت:

    سلام
    از زمان سفارش پنجره یو پی وی سی دوجداره تا نصب آن چقدر طول میکشه؟

    1. admin گفت:

      سلام. وقت بخیر
      زمان تحویل و نصب درب و پنجره به عوامل زیادی بستگی دارد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات دقیق‌تر با کارشناسان پارس صنعت نوین و با شماره 02188371601 تماس بگیرید.

  7. هومن اکبری گفت:

    سلام
    بهترین برند درب و پنجره upvc در بازار چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. admin گفت:

      سلام
      برندهای مختلفی در بازار هستند که درب و پنجره دوجداره upvc تولید میکنند اما از نام آشناترین و با کیفیت ترین برندها میتوان به هافمن، ویستا بست، وین تک و انزو اشاره کرد.

  8. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر
    در و پنجره های یو پی وی سی چقدر عمر میکنن؟

    1. admin گفت:

      سلام
      وقت شما بخیر
      عوامل زیادی در عمر این پنجره ها تاثیر دارد اما شرکت تولید کننده، شرایط نگهداری و سرویس های مرتب از مهم‌ترین عوامل موثر در طول عمر و کارایی پنجره های upvc است. در صورت نیاز میتوانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید.

  9. محمودی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من از شما پنجره دو جداره upvc خریدم . خدمات نصب هم انجام میدین؟

    1. admin گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله با کارشناسان تماس بگیرین تا دقیقا راهنماییتون کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *