پنجره ها
پنجره های UPVC

پنجره دو جداره UPVC ثابت

پنجره دو جداره UPVC ثابت بدون باز شدن، این نوع پنجره یکی از پرکاربردترین انواع پنجره دوجداره می‌باشد که باز نمی‌شوند و به دلیل ثابت بودن از یراق آلات در آنها استفاده نمی‌شود. از دیگر مزایای این نوع پنجره ها ایجاد فضای دید مناسب بدون ایجاد مزاحمت در سازه می‌باشد و به دلیل پایداری، عایق بسیار خوبی در برابر هوای سرد و همچنین گرد و غبار می باشد. با ما همراه باشید در ادامه مقاله در مورد مزایا و معایب این پنجره ها توضیحات کاملی را بیان خواهیم کرد.

پنجره های ثابت
پنجره های UPVC

مزایای استفاده از پنجره دو جداره UPVC ثابت

  • ارزانتر از سایر محصولات یو پی وی سی هست، به این دلیل که یراق آلات و دسته در آنها بکار برده نشده است.
  • در کاهش آلودگی صوتی بسیار موثر است زیرا هیچ شکافی برای باز شدن وجود ندارد.
  • همچنین به دلیل باز نشدن و نداشتن هیچ روزنه یا درزی، عایق حرارتی و سرمایشی بسیار مناسبی است.
  • از آنجایی که قاب‌های اضافی درپنجره دو جداره وجود ندارد، دید بسیار خوب و مطلوبی از مکان‌های استفاده و نصب آن ایجاد می‌کند.
  • به دلیل پایداری این نوع پنجره می‌توان از آن به عنوان دیوار صوتی و آلودگی استفاده کرد.
پنجره یو پی وی سی
پنجره های UPVC

چه زمانی باید پنجره های UPVC خانه را تعویض کرد؟

بسیاری از افرادی که در طول سال ها از پنجره دو جداره UPVC استفاده کرده اند این سوال را می پرسند، بنابراین اگر به فکر تعویض پنجره خود هستید، در ادامه مقاله تصویر واضح تری از این موضوع خواهید داشت.

ساختار پنجره دوجداره ثابت

پروفیل مصرفی

با توجه به اینکه در این پنجره‌ها لنگه بازشو وجود ندارد و فقط از قاب استفاده می‌گردد، پروفیل‌های قاب پنجره دوجداره upvc ثابت بصورت چهار کلاف به هم جوش می‌شوند و شیشه دلخواه در آن تعبیه می‌گردد.

شیشه

باتوجه به نوع کاربرد این نوع از پنجره‌ها از شیشه های متفاوت جهت زیبایی کار می‌توان استفاده نمود. از جمله؛ شیشه سندبلاست، تک‌جداره، دوجداره، شیشه سکوریت ساده و شیشه لمینیت، شیشه‌های رنگی و…

یراق آلات

هیچ یراق آلات در این مدل از پنجره استفاده نمی‌شود و به همین دلیل نسبت به سایر پنجره‌های دوجداره دارای قیمت مناسب‌تری می‌باشد.

برای مشاهده پنجره های UPVC دوجداره تک حالته روی لینک کلیک کنید

۱) قاب پنجره دو جداره UPVC ثابت

قاب پنجره UPVC از دو قسمت تشکیل شده است: قاب در قسمت باز پنجره و قاب نگهدارنده شیشه قرار می گیرد. هر دو از پروفیل UPVC ساخته شده اند که نسبت به قاب های چوبی قدیمی دارای  مزایای زیادی هستند از جمله نگهداری آسان، نصب سریع، اثرات ضد خوردگی.  اما این به معنای ماندگاری آن برای همیشه نیست. احتمالاً بیشتر از یک سری مشابه دوام خواهد داشت، اما باید بموقع تعویض شود.

پنجره های ثابت (2)
پنجره های UPVC

۲) شیشه های پنجره دو جداره UPVC ثابت

شیشه در واقع هسته پنجره است که از دو قسمت (یا گاهی اوقات سه) با فاصله بین آنها تشکیل شده است یا برای کاهش انتقال حرارت و ایجاد یک واحد عایق با گاز کم آب پر می‌شود.نوار شیشه را از هم جدا می کند و درزگیر به هم چسبیده می شود تا شیشه را به هم نگه دارد تا بخار را متوقف کند. ماده خشک کننده در نوار فاصله قرار می گیرد تا رطوبت موجود را جذب کند.

شیشه های پنجره دو جداره UPVC ثابت
پنجره های UPVC

عمر مناسب پنجره دو جداره

تخمین زمان نصب و ساخت پنجره های UPVC تقریبا غیرممکن است، مگر زمانی که مالک آنها را نصب کرده باشد، اما در ایران حدود ۱۰ سال پیش، اکثر ساختمان ها برای استفاده از پنجره های دوجداره و پنجره های UPVC ساخته شده اند. همچنین توجه داشته باشید که هر پنجره UPVC تولید شده قبل از سال ۲۰۰۸ دارای درجه C در بهترین شرایط کارآمد انرژی است. پنجره های UPVC از جمله پنجره دو جداره UPVC ثابت جدید دارای درجه A با کیفیت هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پنجره دو جداره چقدر دوام می آورد؟

به طور پیش فرض عمر پروفیل ها و پنجره های UPVC بیست (۲۰) سال در نظر گرفته می‌شود، در حالی که پنجره های دارای پروفیل ضعیف خیلی زودتر خراب می‌شوند، زیرا این گونه پنجره ها به خوبی عایق رطوبتی نیستند و به تدریج کارایی خود را از دست می دهند.همچنین باید بدانید که در صورت خرابی پنجره ها، نه تنها پروفیل های UPVC عامل خرابی هستند، بلکه عواملی مانند اتصالات پنجره و سایر عناصر نیز می توانند باعث خرابی آن شوند.

پنجره دو جداره چقدر دوام می آورد؟
پنجره های UPVC

برخی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد عمر پنجره دو جداره به پایان رسیده است:

  •  از بین رفتن خاصیت عایق (حذف گرما، سرما، گرد و غبار..) بارزترین علامت مبنی بر نیاز به تعویض پنجره UPVC از جمله پنجره دو جداره UPVC ثابت از بین رفتن عایق آن است.
  • تراکم در داخل پنجره ها: بدین معنی هوای سرد وارد فضای داخلی می‌شود و کارایی پنجره مختل می‌شود.
  •  نشت: به طور کلی زمانی را نشان می‌دهد که قفل پنجره ضعیف است یا سوراخ های تخلیه مسدود شده است. بسته به شدت آسیب، این حفره ها قابل ترمیم هستند، اما ممکن است زمان آن رسیده باشد که عملکرد کلی شیشه های چند جداره خراب شود و نیاز به تعمیر کامل داشته باشد.

آیا پنجره دو جداره UPVC خاصیت عایقی خود را از دست می‌دهد؟

  •  از بین رفتن خاصیت عایق (حذف گرما، سرما، گرد و غبار..) بارزترین علامت مبنی بر نیاز به تعویض پنجره UPVC از جمله پنجره دو جداره UPVC ثابت از بین رفتن عایق آن است.
  • تراکم در داخل پنجره ها: بدین معنی هوای سرد وارد فضای داخلی می‌شود و کارایی پنجره مختل می‌شود.
  •  نشت: به طور کلی زمانی را نشان می‌دهد که قفل پنجره ضعیف است یا سوراخ های تخلیه مسدود شده است. بسته به شدت آسیب، این حفره ها قابل ترمیم هستند، اما ممکن است زمان آن رسیده باشد که عملکرد کلی شیشه های چند جداره خراب شود و نیاز به تعمیر کامل داشته باشد.
نمونه پنجره های یو پی وی سی
پنجره های UPVC

آیا استفاده از پنجره دو جداره باعث کاهش سر و صدا می‌شود؟

یکی از مزایای استفاده از پنجره دو جداره UPVC این است که میزان سر و صدای انتقال یافته به خانه را کاهش می دهد. بدون شک جهان با ترافیک جاده‌ای، ترافیک هوایی، فعالیت‌های صنعتی و رفتارهای اجتماعی در حال افزایش است، اما متاسفانه آلودگی صوتی در حال افزایش است. این روزها حتی مکان‌هایی که زمانی ساکت بودند به نظر می‌رسد با آلودگی صوتی احاطه شده‌اند. یکی از راه حل ها استفاده از پنجره های دوجداره مدرن است و گزینه پنجره دو جداره UPVC ثابت راه حل خوبی به نظر می رسد.

پنجره دوجداره ثابت
پنجره های یو پی وی سی دوجداره تک حالته

آیا تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره دو جداره باعث زیبایی ظاهری خانه شما می‌شود؟

شکی نیست که پنجره های دوجداره قدیمی بر ظاهر خانه شما تاثیر منفی می‌گذارند و جایگزینی آنها با پنجره های UPVC که از نظر عایق کارایی بیشتری دارند، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. همچنین به خاطر داشته باشید که شیشه‌های دوجداره مدرن در جلو و رنگ‌های بسیار گسترده‌تر موجود است. سبک هایی وجود دارند که با سن و معماری خانه شما مطابقت دارند و ظاهر کلی آن را تا حد زیادی افزایش می دهند.

خلاصه

گروه صنعتی …… امیدوار است که این اطلاعات برای شما عزیزان مفید واقع شود و همانطور که در بالا اشاره کردیم دلایل زیادی وجود دارد که زمان تعویض پنجره های دوجداره UPVC قدیمی فرا رسیده است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پنجره UPVC موجود یا بسیاری از گزینه های پنجره جدید در دسترس شما داشته باشید، لطفا با ما تماس بگیرید. ما مشتاقانه منتظر کمک شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.