بلاگ

شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه لمینت یکی از انواع شیشه‌هایی است که به‌دلیل ویژگی‌های خود کاربرد فراوانی دارد. این شیشه یکی از مقاوم‌ترین و ایمن‌ترین انواع شیشه های ساختمانی است. به شیشه لمینت، شیشه چند لایه نیز گفته می‌شود. این محصول از چند لایه شیشه که توسط یک لایه طلق PVB به یکدیگر متصل شده‌اند، تولید می‌شود. از آنجایی که این شیشه چندلایه است، ایمنی بالایی دارد. هرچه این شیشه ضخامت بیشتری داشته باشد ایمنی آن هم بیشتر است. این شیشه کاربردهای فراوانی در مکان‌های مختلف مانند نمای ساختمان، پله‌های شیشه‌ای، درب‌های شیشه‌ای و ساختمان‌های عمومی دارد. با مجموعه پارس صنعت نوین همراه شوید تا اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم.

مزایای استفاده از شیشه لمینت

  • استفاده از شیشه‌های لمینت با مزایای زیادی همراه است. این شیشه‌ها در برابر صدا مقاومت بالایی داشته و نمی‌گذارند درون ساختمان آلودگی‌های صوتی ایجاد شود. از این شیشه‌ها می‌توان به عنوان یک عایق صوتی برای ساختمان‌های عمومی و حتی منازل استفاده کرد. در صورتی که آلودگی‌های صوتی زیادی بیرون ساختمان وجود داشته باشند این شیشه‌ها با مقاومت بالای خود از ورود این آلودگی‌ها به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند.
  • اگر در یک مکان اداری از این شیشه‌ها استفاده شود باعث تمرکز بیشتر کارکنان اداره خواهد شد. از مزیت‌های دیگر این شیشه‌ها می‌توان به عدم تغییر رنگ آن ها در زمان طولانی اشاره کرد. این شیشه‌ها علاوه بر ثابت ماندن خودشان باعث حفاظت از رنگ پریدگی مبلمان، فرش، پرده و وسایل مختلف منزل می‌شوند. شیشه‌های ساده نور خورشید را به صورت مستقیم از خود عبور داده و باعث کمرنگ شدن فضای داخلی ساختمان خواهند شد.
  • این شیشه‌ها دارای عوامل جذب یووی بوده و اشعه خورشید را به خود جذب می‌کنند. از دیگر مزیت‌های این شیشه‌ها می‌توان به امنیت بالای آن ها اشاره کرد. زمانی که شیشه‌های لمینت به هر دلیلی بشکنند، نمی‌ریزند و تکه‌های شکسته به طلق آن ها می‌چسبد. این مورد باعث می‌شود که از این شیشه‌ها در ارتفاع بالا و با امنیت بسیار زیاد استفاده شود.
  •  یکی دیگر از مزیت‌های شیشه‌های لمینت مقاومت بالای آن ها در برابر حوادث گوناگون، زلزله، باد و آتش سوزی است. به طور کلی این شیشه‌ها می‌توانند امنیت زیادی را به ساختمان و ساکنین آن ببخشند. با شکستن شیشه‌های لمینت امکان پرتاب خرد شیشه وجود نداشته و خسارات ناشی از شکستن شیشه کاهش پیدا می‌کند. این محصول با طیف وسیعی تولید می‌شود و هر شخص می‌تواند با توجه به نیاز خود یکی از انواع رنگ‌های آن را استفاده کند. شیشه‌های لمینت در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت بالایی داشته و دچار ترک خوردگی نمی‌شوند.
بیشتر بخوانید  پارتیشن شیشه ای مناسب برای محیط های اداری

اگر می‌خواهید برای حفظ حریم خصوصی خود از یک شیشه با کیفیت استفاده کنید شیشه لمینت گزینه مناسبی برای شما است.

” برای خرید پنجره دوجداره upvc کلیک کنید “

مزایای استفاده از شیشه لمینت

وزن شیشه لمینت چقدر است؟

وزن هر شیشه با توجه به ضخامت آن سنجیده می‌شود. در صورتی که چگالی یک شیشه بالا باشد و از لایه‌های مختلف برای تولید آن استفاده شود با وزن بیشتری به فروش می‌رسد. برای محاسبه وزن هر نوع شیشه باید مقدار ضخامت آن را در چگالی شیشه ضرب کنیم. شیشه‌های لمینت از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام ضخامت گوناگونی دارند.

 این شیشه‌ها با ضخامت ۴ دارای وزن ۱۰ کیلوگرم و با ضخامت ۶ دارای وزن ۱۵ کیلوگرم هستند. ضخامت متفاوت لایه‌هایی که در این شیشه‌ها به کار می‌روند و حتی طلق آنها نیز تاثیر زیادی در وزن شیشه می‌گذارد.طلق‌های مختلفی که در شیشه‌ها به کار می‌روند با ضخامت ۳۶/۰، ۷۶/۰ و۵۲/۱ میلی‌متری مورد استفاده قرار می‌گیرند. ایمن‌ترین شیشه لمینت از طلق‌های ۱.۵۲ میلیمتری تولید شده و وزن مناسبی دارند.

” برای اطلاع از قیمت پنجره دوجداره ترمال بریک کلیک کنید “

وزن شیشه لمینت چقدر است؟

تفاوت شیشه لمینت با سکوریت

یکی دیگر از انواع شیشه‌هایی که در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود، شیشه سکوریت نام دارد. شیشه‌های لمینت با سکوریت تفاوت‌های زیادی دارند که با توجه به نیاز مشتریان باید از آنها استفاده شود. نوع تشکیل و شکستگی شیشه‌های لمینت و سکوریت تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. زمانی که هر یکی از انواع شیشه‌ها تولید می‌شود در فرایندهای مختلف سرد شده و این سرعت سرد شدن در مقاومت آنها تاثیر زیادی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید پنجره دوجداره آشپزخانه

شیشه‌های لمینت از دو لایه شیشه سکوریت با یک لایه دیگر در میان آنها یا دو لایه شیشه ساده و یک لایه دیگر در میان آنها تشکیل می‌شوند. شیشه‌های سکوریت مقاومت بالایی دارند اما مانند شیشه‌های لمینت از چند لایه تشکیل شده‌اند. مقاومت شیشه‌های لمینتی که در آنها از سکوریت استفاده شده نسبت به شیشه‌های سکوریت بسیار بیشتر است. شیشه‌های لمینتی که از شیشه معمولی تولید می‌شوند مقاومت کمتری نسبت به شیشه سکوریت دارند.

اگر بخوای مقاومت این شیشه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید باید به لایه‌های مورد استفاده در تولید آنها توجه داشته باشیم. در هنگام شکستن شیشه لمینت خرده شیشه تولید نمی‌شوند و در جای خود باقی می‌ماند. شیشه‌های سکوریت در هنگام شکستن به قطعات بسیار ریز تبدیل شده و خطرات زیادی دارند. از نظر شکستگی شیشه‌های سکوریت مقاومت کمتری داشته و به دلیل سرعت خنک شدن آنها دارای قطعات ریزی می‌شوند.

برای اطلاع بیشتر در مورد شیشه سکوریت مقاله ” شیشه سکوریت چیست؟ ” را مطالعه نمائید

 برای مکان‌هایی که مقاومت شیشه اهمیت بسیار زیادی دارد باید از شیشه‌های لمینت استفاده کرد. برای شیشه‌های ماشین یا سقف می‌توان از شیشه سکوریت استفاده شود. از آنجایی که قیمت خرید شیشه سکوریت از شیشه لمینت کمتر است این شیشه برای برخی از مکان‌ها، گزینه بهتری است. اینکه در هر مکان از چه شیشه‌ای استفاده شود بستگی به شرایط مکانی و مواردی دارد که می‌خواهید نسبت به آن ها از شیشه استفاده کنید.

بهترین شیشه برای ارتفاع شیشه لمینت است تا پس از شکستن خطراتی برای افراد به وجود نیاورد. برای مغازه‌هایی که امنیت بسیار بالایی نیاز دارد مانند طلا فروشی‌ها یا بانک‌ها باید از شیشه سکوریت که مقاومت بیشتری دارد استفاده شود. تفاوت شیشه‌های لمینت و سکوریت باعث شده که بتوان به راحتی از این شیشه‌ها در مکان‌های مختلف استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  ویژگی‌های پنجره مناسب برای اتاق کودک

” برای خرید توری پلیسه وارد شوید “

تفاوت شیشه لمینت با سکوریت

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم شیشه‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. شیشه‌های لمینت از چند لایه تشکیل شده‌اند و درون آن ها یک طلق وجود دارد تا در اثر شکستگی شیشه، خورده شیشه‌ها به آن بچسبند. شیشه‌های سکوریت از این طلق برخوردار نبوده و پس از شکستن دچار خرده ریزه‌های زیادی می‌شوند مقاومت شیشه‌های سکوریت بیشتر از شیشه‌های لمینت بوده و در مواقعی که نیاز به مقاومت بالای شیشه باشد باید از این نوع استفاده شود.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره انواع شیشه به دست آورید با مجموعه پارس صنعت نوین تماس بگیرید. ما خدمات زیادی در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید نیازتان را با توجه به شرایط خود برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *