بلاگ

کاربرد فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره

کاربرد فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره

از مهمترین ویژگی های یک پنجره دوجداره عایق بودن آن در برابر صدا و حرارت و نفوذ آلودگی و میکروب  است. به همین دلیل استفاده از  فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره باعث  از بین بردن درز های احتمالی موجود در پنجره های دوجداره است.

فوم پلی اورتان به دلیل مقاوم بودن و ضد آب بودن دچار خوردگی و سایش نیز نمی شود. این ویژگی موجب امکان استفاده از این ماده در مکان های دارای رطوبت بالا می شود که با توجه به قرار گیری پنجره ها در محیط بیرونی، ویژگی بسیارکاربردی محسوب می شود.

آشنایی با فوم پلی اورتان

فوم پلی اورتان از جنس پلیمری بوده و تولید آن به صورت اسفنج یا فوم انجام می‌شود. این محصول ویژگی‌های خاصی داشته و در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود که استفاده در صنعت ساختمان‌سازی از کاربرد‌های اصلی آن است. برای درزگیری از آن بهره گرفته شده و عایق‌بندی مناسبی است.

 برخی پنجره‌ها کیفیت بالایی دارند، اما باز هم در شرایط سخت مقاوم نبوده و دچار آسیب می‌شوند؛ از این رو برای افزایش مقاومت آن از این محصول استفاده می‌شود. بعد از استفاده از این محصول حجم آن بیشتر شده و تمام درز‌ها را به خوبی پوشش می‌دهد. با استفاده از این فوم می‌توان مانع به وجود آمدن قارچ و میکروب در محل شد.

بیشتر بخوانید  انواع مدل‌های دستگیره پنجره دوجداره

خرید پنجره دو جداره

” خریدتوری پلیسه

مزایای فوم پلی اورتان

فوم پلی اورتان به واسطه برخورداری از مزیت‌های مختلف در پنجره دوجداره استفاده می‌شود. وزن این محصول سبک بوده و از طول عمر بالایی برخوردار است؛ همچنین در برابر خوردگی و سایش نیز بسیار مقاوم است. از دیگر ویژگی‌های این محصول دوام بالای آن در برابر انبساط و انقباض را می‌توان عنوان کرد. این نوع فوم عایق صدا بوده و دارای خاصیت عایق حرارتی نیز است.

 فوم پلی اورتان از پلاستیک انعطاف پذیر‌تر بوده و از لاستیک سخت‌تر است که این ویژگی باعث دوام و استحکام بالای آن در برابر ضربات شده است. از طرفی در برابر مواد شیمیایی خشن نیز خیلی مقاوم است. از نظر ساختاری نیز این فوم پایدار است. دیگر خاصیت این فوم جلوگیری از اتلاف انرژی است. انتقال حرارتی پایینی داشته و ضد آب و رطوبت است. به طوری وقتی در محیطی مرطوب قرار گیرد، از دوام بالا برخوردار بوده و دچار آسیب نمی‌شود.

آشنایی با کاربرد فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره

از فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره به عنوان یک عایق استفاده می‌شود. علاوه بر آن حکم عایق حرارتی را داشته و از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌های سرمایشی و گرمایشی دارد؛ همچنین به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت و نفوذ آب از پنجره محافظت می‌کند.

آشنایی با فوم پلی اورتان

” خریدپنجره دوجداره UPVC ثابت

ضریب انبساط و انقباض در این پنجره‌ها بالا بوده و ابعاد آن‌ها در فصول سرد و گرم سال تغییر می‌کند. به همین دلیل ۸ میل بادخور برای آن درنظر گرفته می‌شود که از طرفین با فوم‌پلی اورتان آن را پر می‌کنند. در این صورت جایی برای انبساط و انقباض پنجره نمانده و ترک خوردگی، فشار و بهم خوردگی رگلاژ رخ نمی‌دهد. برای آب‌بندی و هوابندی دور پنجره به فضای خالی فوم تزریق شده و جای خالی با آن پر می‌شود. در نهایت هدر رفت انرژی کم شده که منجر به کاهش هزینه‌های مصرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید  پارتیشن شیشه ای مناسب برای محیط های اداری

روش استفاده از فوم پلی اورتان در پنجره دو جداره

برای استفاده از فوم پلی اورتان باید اول تمام منافذ و قسمت‌ها را به خوبی تمیز کرد تا هیچ آلودگی باقی نماند. بعد از آن با استفاده از ۳۰ درصد فوم محل مورد نظر را پر کرده و اجازه دهید تا خوب خشک شود. آن را برعکس در دست بگیرید تا درزگیری به بهترین نحو انجام شود.

 با استفاده از شلنگ‌های مخصوص تزریق این فوم‌ها خیلی راحت انجام می‌شود. سپس قسمت‌های اضافه را به کمک کاتر جدا کرده و سمباده بکشید. سطح آن را صاف و یکدست کنید. ناگفته نماند که باید برای استفاده از این محصول حتماً از دستکش استفاده کنید؛ در غیر این صورت و چسبیدن فوم به دست به سختی جدا شده و پوست آسیب می‌بیند.

نکات مهم درباره استفاده از فوم پلی اورتان در پنجره دو جداره

وقتی برای پنجره دو جداره از فوم پلی اورتان استفاده می‌کنید حتماً به نکات زیر توجه نمایید:

  • تکان دادن بسته فوم: قبل از استفاده بسته فوم را خوب تکان داده تا مواد با هم مخلوط شوند. با این کار کیفیت فوم بیشتر شده و عملکرد آن بهبود می‌یابد.
  • استفاده از دستکش: حتماً از دستکش استفاده کنید تا مانع چسبیدن فوم به دست و آسیب دیدن آن شوید.
  • تأثیر دما بر عملکرد فوم: دمای بسته فوم خیلی مهم بوده و در شکل و عملکرد آن مؤثر است که البته به ویژگی‌های شیمیایی این ماده بستگی دارد. گرم بودن بسته فوم در هنگام تزریق باعث افزایش حرکت مولکول‌های فوم شده و منجر به اعمال فشار بیشتر به مواد می‌شود. از طرفی سرد بودن فوم در زمان تزریق باعث کمتر شدن حرکت گاز و کم شدن فشار می‌شود؛ در نتیجه بهتر است فوم را قبل استفاده کمی گرم کنید.
بیشتر بخوانید  شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

مناسب ترین قیمت پنجره دو جداره

سخن پایانی

امروزه صرفه جویی درانرژی با جلوگیری از هدررفت آن و همچنین جلوگیری از انتقال صوت اهمیت فراوانی بخصوص در منازل مسکونی دارد که با خرید پنجره دوجداره UPVC و استفاده از آن این مشکل قابل حل می باشد.

با وجود تمام خصوصیات پنجره دو جداره باز هم ممکن است که درزهایی وجود داشته باشد که موجب نفوذ به فضای داخلی ساختمان شود. برای رفع این مشکل استفاده از فوم پلی اورتان در پنجره دو جداره پیشنهاد می شود.شما می توانید جهت  مشاوره در خصوص خرید پنجره دوجداره با کارشناسان ما در پارس صنعت نوین تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *