بلاگ

راه‌های تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دو جداره

وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه بتوانید وجود گاز را در شیشه دوجداره تشخیص دهید باید از روش‌های مختلف استفاده کنید. شیشه‌هایی که به صورت استاندارد تولید می‌شوند دارای گاز آرگون استاندارد هستند. برای ایجاد گاز مابین دوجداره شیشه ازدستگاه‌های مخصوص استفاده می‌کنند. این کار باعث تولید شیشه‌ها با کیفیت بسیار بالا می‌شود. اگر می‌خواهید از راه‌های تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره اطلاعات زیادی به دست آورید با مجموعه پارس صنعت همراه شوید.

پنجره دوجداره UPVC

یکی از عناصری که در گروه گازهای نجیب و بی‌اثر قرار دارد، گاز آرگون نامیده می‌شود. این گاز بدون رنگ و بو و به عنوان یکی از گاز‌های غیر مضر برای سلامتی انسان شناخته می‌شود. از این گاز در صنایع مختلف استفاده می‌کنند و می‌تواند یک ماده موثر شناخته شود. اگر این گاز در شیشه دوجداره قرار گیرد عبور انرژی و صدا به حداقل خود می‌رسد. این باعث شده که افراد بسیار زیادی برای آرامش خود در محیط منزل از پنجره‌های دوجداره استفاده کنند. بازار فروش این محصولات به قدری رونق گرفته که اکثر تولیدکنندگان دقت زیادی در تولید این محصول دارند.

چرا وجود گاز آرگون در شیشه دو جداره اهمیت دارد؟

اگر بین شیشه‌های دوجداره، هوا قرار بگیرد انتقال حرارت بیشتر اتفاق می‌افتد. ضریب انتقال حرارت گاز آرگون پایین‌تر از هوا بوده و اگر گاز آرگون در شیشه دوجداره قرار گیرد باعث انتقال گرمای کمتری می‌شود. گاز آرگون مانع انتقال سریع گرما و سرما از سمت یک جداره شیشه به جداره دیگر شده و شیشه را به طور کامل عایق می‌کند. فضای خالی میان جداره‌های این شیشه‌های مکان مناسبی برای قرار گرفتن گاز آرگون است. سرعت صوت هم در این گاز نسبت به سرعت صوت در هوا بسیار پایین است و این باعث می‌شود که شیشه‌های دوجداره به عنوان یک عایق صوتی نیز عمل کنند.

بیشتر بخوانید  دلایل افتادگی پنجره دوجداره و روش های رفع آن

استفاده از گاز آرگون در شیشه‌های دوجداره با مزایای بسیار زیادی همراه است. این گاز به عنوان یک گاز نجیب با هیچ ماده شیمیایی ترکیب شده و خطری ندارد. از آنجایی که گاز آرگون بدون بو و مزه است غیرقابل اشتعال بوده و ایمنی بسیار بالایی خواهد داشت. گاز آرگون رسانایی گرمای کمی داشته و از اتلاف انرژی هم جلوگیری می‌کند. غلظت گازی که درون پنجره دوجداره قرار می‌گیرد باید بیش از ۹۰ درصد باشد. از آنجایی که گاز آرگون غلظت مناسبی دارد باعث افزایش طول عمر شیشه‌های دوجداره خواهد شد.

چگونه از وجود گاز آرگون در شیشه دو جداره مطمئن شویم؟

روش‌های مختلفی برای تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره وجود دارند. بسیاری از فروشندگان و حتی توزیع‌کنندگان یا خریداران برای اطمینان از استاندارد بودن این محصول به دنبال روشی برای اطمینان بیشتر خودشان هستند. یکی از این روش‌ها مشاهده صحیح شیشه دوجداره و بخار گرفتن آن است. یکی دیگر از روش‌های استفاده از دستگاه تزریق آرگون و تست آن است. از روش‌های دیگر می‌توان به استفاده از اسپیسرهای یکپارچه و اختلاف دمای داخل و خارج شیشه اشاره کرد. هر یک از این روش‌ها دشواری‌های خاصی دارند که باید باتوجه به شرایط خود از آن‌ها استفاده کرد.

بخار گرفتن شیشه دو جداره

یکی از راه‌های اساسی برای تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه‌های دوجداره بخار گرفتن شیشه است. برای این کار باید شیشه را چند ساعت درون آب قرار دهید و سپس در نور مستقیم آفتاب بگذارید. اگر داخل شیشه بخار مشاهده کردید یعنی درون آن گاز آرگون وجود ندارد. اگرچه این کار کمی دشوار است اما به طور قاطع می‌تواند شما را در تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره کمک کند.

بیشتر بخوانید  چرا در زمستان شیشه های دو جداره بخار می زنند؟ + روش های از بین بردن بخار شیشه

” برای اطلاع از قیمت توری پلیسه وارد شوید “

تست گاز آرگون شیشه دوجداره

از دیگر راه‌های اساسی برای تشخیص گاز آرگون در شیشه‌های دوجداره می‌توان به انجام تست گاز آرگون اشاره نمود. برای این کار باید از دستگاه تزریق گاز آرگون استفاده کرد. این روش برای انواع پنجره‌ها و تولیدات شیشه‌های دوجداره متفاوت است. تست گاز آرگون یکی از روش‌های پرکاربردی است که توسط افراد زیادی انجام می‌شود.

استفاده از اسپیسرهای یکپارچه برای تشخیص

یکی دیگر از روش‌های تشخیص گاز آرگون در شیشه های دوجداره قرار داشتن سوپاپ‌های تزریق گاز آرگون روی اسپیسر آلومینیومی است. این سوپاپ‌ها نشان می‌دهند که گاز آرگون در شیشه‌های دوجداره و تزریق شده و به صورت استاندارد تولید شده‌اند. از این سوپاپ‌ها برای ورود و خروج گاز آرگون استفاده می‌کنند.

 اختلاف دمای داخل و خارج شیشه دوجداره

اختلاف دمای داخل و خارج شیشه‌های دوجداره هم یکی دیگر از روش‌های تشخیص وجود گاز آرگون است. اگر درون شیشه‌ها به اندازه کافی گاز آرگون وجود داشته باشد جداره بیرونی شیشه دمای کمتری نسبت به جداره داخلی خواهد داشت.جداره بیرونی در معرض هوای آزاد قرار گرفته و سردتر از جداره داخلی است. جداره داخلی هم دما با محیط منزل و یا ساختمان بوده و با لمس کردن می‌توانید به راحتی دمای بیشتر آن را حس کنید.

وجود اسپیسرهای یکپارچه

برای افزایش درصد عایق بودن شیشه‌های دوجداره باید از اسپیسرهای یکپارچه استفاده کرد. این کار باعث می‌شود که گاز آرگون در شیشه‌های دوجداره به هیچ عنوان خارج نشود و کیفیت تولید شیشه افزایش پیدا کند. شیشه‌های دوجداره در دو مرحله عایق‌بندی می‌شوند. در مرحله اول از بوتیل و در مرحله دوم از چسب پلی سولفاید استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید  خرید شیشه دو جداره 4 میل با کمترین قیمت

عایق کاری شیشه‌های دوجداره باعث می‌شود که این شیشه‌ها گاز آرگون تزیین شده خود را به هیچ عنوان از دست ندهند. اگر اسپیسرها به صورت یکپارچه قرار دارند، می‌توانید از وجود گاز آرگون مطمئن شوید.

استعلام قیمت و خرید پروفیل UPVC

جمع بندی

باتوجه به مطالب بالا متوجه شدید که شیشه‌های دوجداره برای عملکرد بهتر خود نیاز به گاز آرگون دارند. این گار بدون بو تاثیر زیادی در کاهش انتقال صوت و حرارت دارد. فضای بین جداره‌ها از این گاز پر می‌شود و برای تشخیص وجود گاز از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. میزان گاز آرگون تاثیر زیادی در کیفیت محصول نهایی خواهد داشت. اگر شیشه‌های دوجداره از یک تولیدکننده و فروشنده معتبر خریداری شود حتما دارای گاز آرگون است.

روش‌های تشخیص این کار به راحتی در اختیار شما قرار دارد تا بتوانید از خرید خود مطمئن باشید. هزینه خرید این شیشه‌ها هم باتوجه به ابعاد و کیفیت تولید آن‌ها متفاوت است. مجموعه پارس صنعت نوین خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می‌کند. برای دریافت هرچه بهتر و بیشتر خدمات کافی است با همکاران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *