بلاگ

پنجره آلومینیومی ترمال بریک با پنجره upvc چه تفاوت‌هایی دارند؟

پنجره یکی از اجزای اصلی و ثابتی است که امروزه بیشتر ساختمان ها و در فضاهای باز برای جریان نور و هوا قرار دارد. پنجره‌ها در انواع متفاوت و از شیشه‌های مختلفی ساخته شده است که در اینجا به مقایسه دو نوع از پنجره‌های آلومینیوم ترمال بریک با پنجره upvc بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پنجره UPVC

پنجره upvc همان‌طور که از نامش پیداست جزء پنجره‌های پیشرفته‌ای است که امروزه بیشترین کاربرد را دارد. پنجره upvc مخفف عبارت انگلیسی unplasticized polyvinyl chloride این است که از 85% ترکیب مشتقات نفت خام تشکیل شده است.

پنجره upvc

محصولات مرتبط: پنجره دوجداره UPVC ثابت   |   پنجره دوجداره UPVC تک حالته

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک یکی از پنجره‌های جدیدی در صنعت آلومینیوم سازی است که امروزه بیشترین کاربرد را دارد یکی از کاربردهای این نوع محصول جلوگیری از هدر رفتن انرژی حرارت و یا کنترل انتقال حرارت است. اما در مورد این نوع پنجره باید بگویم که از دو پروفیل بیرونی و درونی که به وسیله تیغه پلی امید به هم متصل شده‌اند تشکیل می‌شوند.

اما ممکن است این سوال را از خود بپرسید که پنجره آلومینیومی ترمال بریک از نظر مقایسه با پنجره upvc چه تفاوتی دارد؟ که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید  معرفی پنجره دو جداره حفاظ ‌دار و انواع آن

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

” برای اطلاع از قیمت کرتین وال وارد شوید “

در چه مواقعی می توانیم از پنجره ترمال بریک استفاده کنیم؟

زمانی می توانیم از پنجره های ترمال بریک استفاده کنیم که ارتفاع پنجره 2 متر و نیم به بالا و عرض پنجره های کشویی بزرگتر از 1 یا 1 متر و نیم باشد.

تفاوت پنجره آلومینیومی ترمال بریک با پنجره upvc

پنجره upvc با پنجره آلومینیومی از نظر مقایسه باهم تفاوت‌های زیادی دارند ولی از نظر عایق، عملکرد یکسانی دارند که در ادامه به بررسی مقایسه این دو نوع محصول خواهیم پرداخت :

  • از نظر قیمت
  • از نظر عایق بودن
  • از نظر مقاومت بودن پنجره
  • از نظر کیفیت و تغییر رنگ در شرایط آب وهوایی مختلف
  • از نظر نوع بازشو یراق آلات
  • از نظر ارزشمند بودن
  • سبک سازی ساختمان

از نظر قیمت

پنجره‌های UPVC و آلومینیومی قیمت‌ها و ویژگی‌های متضاد بسیار متفاوتی دارند. از نظر هزینه، قیمت پنجره دو جداره upvc بسیار مناسب‌تر از قیمت پنجره ترمال بریک می باشد و مقرون به صرفه تر است.

از نظر عایق بودن

این دو پنجره از نظر عایق بودن سرما و گرما و صوت تقریبا عملکرد یکسانی را از خود نشان می‌دهند ولی در یک سری موارد پنجره upvc عملکرد بهتری را از خود نشان داده است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در تولید پنجره ترمال بریک حتما باید از جنس پلی امید جهت عایق شدن استفاده می‌شود.

از نظر مقاومت بودن پنجره

از نظر مقاومت پنجره‌های upvc به دلیل ارتباط مستقیمی که با گالوانیزه دارد و از آن استفاده می‌کنند مقاومت خوبی دارند اما این را هم باید در نظر داشته باشید که هرچقد ابعاد پنجره‌هایتان بزرگتر باشد پروفیلی انتخاب می‌کنید باید مقاومت‌تر باشد.

بیشتر بخوانید  استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره

محصول مرتبط: خرید پروفیل UPVC

مقاومت پنجره upvc

از نظر کیفیت و تغییر رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف

پروفیل upvc ذاتا سفید می‌باشد و بهترین نوع پنجره upvc همان سفید رنگ می‌باشد. ولی در انواع مختلفی مانند پنجره دوجداره upvc طرح چوب نیز موجود می‌باشد. ولی این را هم بگویم که از نظر کیفیت پنجره‌های upvc کیفیت بهتری نسبت به بقیه پنجره‌های دیگه دارد.

از نظر نوع بازشو یراق آلات

یراق آلاتی که در هر دو نوع پنجره upvc و پنجره ترمال بریک مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای انواع بازشو کشویی، لولایی، فولکس واگنی، لیفت هستند.

از نظر ارزشمند بودن

از نظر ارزشمند بودن پنجره آلومینیوم ارزش بیشتری نسبت به بقیه پنجره‌ها دارد و برحسب کیلو خرید و فروش می‌شود اما پنجره upvc بعد از چند سال هیچ خریداری نمی‌شود و هیچ ارزشی هم ندارد.

upvc در آپارتمان

محصولات مرتبط: قیمت پنجره ترمال بریک اکپا   |   قیمت پنجره دوجداره آکرول

سبک سازی ساختمان

در کل باید بگویم سازنده‌ها برای اینکه بتوانند وزن سازه رو پایین بیاورنند از یک سری پنجره‌های که وزن کمتری نسبت به بقیه پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک دارند استفاده می‌کنند مانند upvc

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به مقایسه بین پنجره ترمال بریک و پنجره upvc بپردازیم امیدوار هستیم که مقایسه درستی کرده باشیم. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از مشخصات و قیمت پنجره دوجداره upvc همچنین قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک و خرید توری پلیسه با کارشناسان پارس صنعت نوین در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *