بلاگ

معرفی پنجره دو جداره طرح چوب + مزایا و نحوه ساخت

پنجره دوجداره طرح چوب چیست؟

تولید و بکار بردن پنجره چوبی از گذشته تا به امروز مرسوم بوده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی انسان، تولیدکنندگان درب و پنجره به فکر تولید پنجره دوجداره طرح چوب نموده اند. چوب به دلیل دارا بودن ضریب حرارتی پایین گرما و سرما را از خود عبور نخواهد داد و سبب عایق بندی محیط خواهد شد. پنجره دو جداره طرح چوب ( Alu-Wood ) از پروفیل های پلاستیکی ساخته شده اند که با یک روکش چوبی پوشانده شده است.

اگر به دنبال پنجره ای هستید که زیبا، بادوام و مقرون به صرفه باشد، پنجره دو جداره طرح چوب یک گزینه عالی است. در ادامه مطلب به معرفی کامل این محصول میپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پنجره دو جداره طرح چوب چگونه ساخته می شود؟

پنجره های دو جداره طرح چوب با استفاده از یک فرآیند مشابه با پنجره های دو جداره سنتی ساخته می شوند. با این حال، به جای استفاده از چوب، از پروفیل های پلاستیکی استفاده می شود که با یک روکش چوبی پوشانده شده است. روکش چوبی می تواند در انواع مختلف رنگ ها و طرح ها موجود باشد، بنابراین می توانید پنجره ای را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی منزل شما مطابقت داشته باشد.

برای ساخت این نوع پنجره ها ، در کارخانه ساخت پنجره دو جداره upvc از تجهیزات و دستگاه های خاص استفاده می شود که روکش لمینت را روی پنجره می چسبانند.

در اینجا مراحل ساخت پنجره های دوجداره طرح چوب آورده شده است :

  • پروفیل های پلاستیکی بریده شده و شکل داده می شوند.
  • روکش چوبی به پروفیل های پلاستیکی متصل می شود.
  • شیشه ها در داخل پروفیل ها قرار می گیرند.
  • پروفیل ها با استفاده از یک فرآیند جوش حرارتی به هم متصل می شوند.
  • پنجره ها رنگ آمیزی می شوند و سپس برای نصب آماده می شوند.
بیشتر بخوانید  تنظیم پنجره دوجداره برای زمستان

ساخت پنجره دوجداره طرح چوب پنجره دوجداره طرح چوب

اجزای پنجره های دو جداره طرح چوب

پنجره های دوجداره طرح چوب ترکیبی از چوب طبیعی و آلومینیوم هستند و بدنه پنجره دو جداره از پروفیل upvc طرح چوب است. در واقع پنجره های دوجداره طرح چوب، پنجره upvc  با روکش لمینت است. در نمای داخلی ساختمان از طرح چوب و در نمای خارجی از طرح آلومینیوم استفاده استفاده می­ شود. برای ساخت این پنجره ها از لمینت سفید رنگ برای داخل و بیرون و از پروفیل­ های رنگ چوب برای دو طرف لمینت استفاده می­ شود. این پنجره ها می توانند جایگزین مناسبی برای پنجره های آلومینیومی و یا فلزی باشند که دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح هستند.

محصولات مرتبط : خرید پنجره دوجداره UPVC ثابت | خرید پنجره دوجداره UPVC تک حالته

مزایا پنجره دو جداره طرح چوب

پنجره های دوجداره طرح چوب مزایای زیادی نسبت به پنجره های چوبی سنتی دارند. آن ها بادوام تر، مقاوم در برابر آب و هوا و نیاز به نگهداری کمتری دارند. همچنین آن ها عایق بهتری هستند، بنابراین می توانند به کاهش هزینه های انرژی شما کمک کنند.

در اینجا برخی از مزایای پنجره دوجداره طرح چوب آورده شده است :

  • بادوام تر از پنجره های چوبی سنتی
  • مقاوم در برابر آب و هوا
  • نیاز به نگهداری کمتری دارند
  • عایق بهتری هستند
  • می توانند به کاهش هزینه های انرژی شما کمک کنند
  • در انواع مختلف رنگ ها و طرح ها موجود هستند

” برای اطلاع از قیمت اجرای کرتین وال وارد شوید “

آیا پنجره دوجداره طرح چوب دچار پوسیدگی میشه؟

بله، پنجره دوجداره طرح چوب می‌تواند دچار پوسیدگی شود. با این حال، اگر از نوع مناسب چوب و روکش استفاده شود و به درستی نصب و نگهداری شود، می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید  ویژگی‌های پنجره مناسب برای اتاق کودک

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از پوسیدگی پنجره دوجداره طرح چوب آورده شده است :

  • از چوب مقاوم در برابر پوسیدگی استفاده کنید. چوب‌های مقاوم در برابر پوسیدگی عبارتند از بلوط، گردو و افرا.
  • از روکش با کیفیت استفاده کنید. روکش با کیفیت باید از موادی ساخته شده باشد که در برابر آب و هوا مقاوم باشد.
  • پنجره را به درستی نصب کنید. پنجره باید به درستی آب بندی شود تا از نفوذ آب جلوگیری شود.
  • پنجره را به طور منظم تمیز و نگهداری کنید. پنجره را باید به طور منظم تمیز کنید تا از تجمع آلودگی و کثیفی جلوگیری شود. همچنین باید سالانه پنجره را رنگ کنید یا روکش را تعویض کنید.

با پیروی از این نکات می‌توانید پنجره دوجداره طرح چوب خود را برای سال‌ها سالم و زیبا نگه دارید.

آیا پنجره دوجداره طرح چوب دچار پوسیدگی میشه؟

آیا روکش لمینت پنجره دوجداره طرح چوب کنده میشود؟

بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که روکش لمینت پنجره دوجداره طرح چوب پس از مدتی کنده می شود. پوشش های لمینت با استفاده از ماشین آلات خاص و صنعتی ، و چسب های مخصوص ساخته می شوند و لایه ای مخصوص روی ان ساخته می شوند ، بنابر این امکان باز شدن و کنده شدن لمینت(روکش) وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که این نکته در مورد پنجره های ساخته شده با کیفیت استاندارد صدق می کند و در صورت تهیه پنجره دوجداره لمینت بی کیفیت و تقلبی ، تضمین کیفیت وجود ندارد.

محصولات مرتبط : خرید پنجره دوجداره UPVC دو حالته | خرید پروفیل UPVC (یو پی وی سی)

آیا پنجره های دوجداره طرح چوب در مقایسه با uPVC گرانتر هستند؟

بله، پنجره های دوجداره طرح چوب در مقایسه با uPVC گرانتر هستند. قیمت پنجره های دوجداره طرح چوب بسته به نوع چوب، روکش، اندازه و نوع پنجره متفاوت است. با این حال، به طور کلی، پنجره های دوجداره طرح چوب حدود 20 تا 30 درصد گران تر از uPVC هستند.

بیشتر بخوانید  پنجره دو جداره و سه جداره چه تفاوتی با هم دارند؟

در اینجا چند دلیل برای گران بودن پنجره های دوجداره طرح چوب آورده شده است :

  • چوب یک ماده طبیعی است که گران تر از uPVC است.
  • فرآیند ساخت پنجره های دوجداره طرح چوب پیچیده تر و زمان برتر از uPVC است.
  • پنجره های دوجداره طرح چوب نیاز به نگهداری بیشتری دارند.
  • با این حال، پنجره های دوجداره طرح چوب مزایایی نیز دارند که می تواند هزینه های بالاتر آنها را جبران کند. آنها زیباتر، بادوام تر و عایق بهتری هستند. آنها همچنین می توانند به کاهش هزینه های انرژی شما کمک کنند.

در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا پنجره های دوجداره طرح چوب یا uPVC برای شما مناسب است، به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال پنجره ای هستید که زیبا، بادوام و عایق خوبی باشد، پنجره های دوجداره طرح چوب یک گزینه عالی هستند. با این حال، اگر به دنبال پنجره ای هستید که مقرون به صرفه باشد، uPVC یک گزینه بهتر است.

” برای اطلاع از قیمت توری پلیسه وارد شوید “

رنگ های پنجره دوجداره طرح چوب

پنجره های طرح چوب می توانند در رنگ های متعددی ساخته شوند. از رایج ترین و پرفروش ترین رنگ ها برای لمینت طرح چوب می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پنجره طرح چوب گردویی
  • پنجره طرح چوب بلوطی روشن
  • پنجره طرح چوب بلوطی تیره
  • پنجره طرح چوب ماهاگونی
  • پنجره طرح چوب نقره ای

لازم به دکر است که هر یک از این رنگ ها می تواند در طیف های متفاوتی ارائه شود.

رنگ های پنجره دوجداره طرح چوب

قیمت پنجره دوجداره طرح چوب

به طور کلی باید گفت قیمت پنجره UPVC طرح چوب نسبت به پنجره معمولی بالاتر است. اختلاف قیمت پنجره دوجداره طرح چوب به میزان پروفیل طرح چوب مصرفی در پنجره دوجداره شما بستگی دارد که با اضافه شدن پروفیل در هر قسمت از پنجره، قیمت آن بالاتر خواهد رفت. پس می توان گفت هر چقدر پنجره شما بزرگ تر و پر کارتر باشد قیمت پنجره طرح چوب شما بالاتر خواهد شد.

شما عزیزان در صورت هر گونه سوال در مورد خرید انواع پنجره دوجداره upvc می توانید با کارشناسان پارس صنعت نوین از طریق شماره های درج شده در سایت یا بخش کامنت در ارتباط باشید تا شما را برای خرید آگاهانه تر راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *