بلاگ

مراحل تولید توری پلیسه برای پنجره دوجداره

مراحل تولید توری پلیسه برای پنجره دوجداره

برای استفاده بهتر از پنجره دوجداره می‌توان از توری پلیس روی آن استفاده کرد. توری‌های پلیسه مزایای بسیار زیادی دارند و برای ساخت آنها نیاز به ابزار و وسایل مختلفی است. تولید توری پلیسه طی مراحل مختلفی انجام می‌شود و اگر دقت لازم در آن صورت گیرد یک محصول بسیار با کیفیت ایجاد خواهد شد. شما باید ابزار این کار را بشناسید و برای استفاده از آنها دقت لازم را داشته باشید. اگر می‌خواهید با مراحل تولید توری پلیسه برای پنجره دوجدار آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

وسایل موردنیاز ساخت توری پلیسی

برای ساخت توری پلیسه نیاز به وسایل و ابزار مختلفی است. انواع ابزارها می‌توانند در نوع برقی و دستی به کار برده شوند. این ابزارها شامل اره پروفیل یا آهنبر، دریل، پانچ، نوارچسب کاغذی، دستگاه پرچ، متر، کاتر و سوزن نخ توری می‌شوند. برای تولید توری پلیسه باید قطعات مختلفی را تهیه کنید این قطعات شامل پروفیل قاب توری می‌شود.

برای این کار باید پروفیل آلومینیومی که از بیلت 6063 برای تولید آن استفاده می‌شود و بصورت کوره‌ای رنگ شده است استفاده کرد. این پروفیل برای قاب دور توری مناسب است. پروفیل متحرک توری پلیسه از دیگر قطعات موردنیاز است. این پروفیل همانند قاب توری تولید می شود و فقط قالب آن متفاوت است. یراق توری پلیسه هم برای این کار نیاز است. یراق‌آلات شامل یراق توری، گوشه‌های پلاستیک، دستگیره و پین رگلاژ توری می‌شوند.

بیشتر بخوانید  استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره

از دیگر وسایل موردنیاز می‌توان به توری پلیسه فایبرگلاس اشاره کرد. توری مورد استفاده برای ساخت توری‌های پلیسه، بافته شده از الیاف فایبرگلاس و پی‌وی‌سی است.این محصول در برابر نور افتاب، سرما و گرمای محیط مقاوم است.

شبکه ها و سوراخ‌های این توری به‌صورتی طراحی شده که در جریان هوا خللی ایجاد نکند و در مقابل مانع از ورود حشرات به داخل شود. برای ساخت توری نیاز به نخ توری پلیسه است. نخ توری وظیفه حرکت دادن منظم توری، ایستادگی بهتر و رگلاژ توری پلیسه را دارد.

می‌توان از برند کرد ترکیه برای این کار استفاده کرد. تسمه نگهدارنده توری از دیگر وسایل مورد نیاز است. این تسمه از جنس PVC است که در برابر کشش نخ مقاومت دارد و به ابتدا و انتهای توری می‌چسبد. برای ساخت توری باید از پرز مویی با توجه به نوع قاب آلومینیومی مصرفی استفاده کرد. پرچ هم برای عبور نخ توری استفاده می‌شود.

نحوه ساخت توری پلیسه

نحوه مونتاژ توری پلیسه و مراحل تولید توری

با توجه به ابعاد توری پنجره می‌توان از یک فرمول برش مناسب استفاده کرد. در مرحله اول برای تولید توری پلیسه باید قطعات را برش داد. ابتدا شروع به برش پروفیل قاب دور و قاب بازشو آلومینیومی می‌کنند. برش در این مرحله با اره پروفیل یا اره آهنبر انجام می‌شود. پروفیل‌ها پس از برش شامل دو پروفیل افقی، دو پروفیل عمودی و یک پروفیل متحرک بازشو می‌شوند. در مرحله بعد باید توری پلیسه را با توجه به عرض و ارتفاع توری برش داد.

برای این کار می‌توان توری را روی میز قرار داد و از کاتر برای برش آن استفاده کرد. در مرحله بعد باید روکش پی‌وی‌سی را جدا کرده و به ابتدا و انتهای توری چسباند. ابتدا و انتهای توری را به اندازه یک و نیم ساعت علامت‌گذاری کرده و سپس تسمه را برش می‌دهند. پس از برش نهایی نوبت به سوراخکاری می‌رسد.

بیشتر بخوانید  شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

برای سوراخکاری باید سه‌ونیم سانت از هر طرف علامت گذاری کرده و سوراخ‌‌کاری را با دقت انجام داد. سوراخ‌کاری باید باتوجه به ارتفاع انجام شود.

برای توری پنجره با ارتفاع 0 تا 120 سانتی متر باید چهار سوراخ داشت.برای توری پنجره با ارتفاع 120 تا 190 سانتی متر باید از شش سوراخ و بردی توری پنجره با ارتفاع 190 سانتی متر به بالا باید از هشت سوراخ استفاده کرد. پس از سوراخ‌کاری قسمت‌های سوراخ شده پرچ می‌شوند تا حرکت نخ روان‌تر شود.

در مرحله بعد باید نوار مویی پروفیل متحرک را در قسمت شیار پروفیل جایگذاری کرد. در مرحله بعد با استفاده از سوزن باید نخ از سوراخ‌های پرچ شده توری عبور داده شوند. نخ‌ها باید به صورت درون سوراخ‌ها قرار گیرند که بتوان آنها را به سمت بالا و پایین کشید.

لازم به ذکر است تمام مراحلی که در بالا به آن اشاره شد، درمورد پنجره آلومینیوم ترمال بریک نیز صدق می‌کند.

توری پلیسه برای پنجره‌های دوجداره چه مزیتی دارد؟

یکی از مزیت‌های مهمی که توری پلیسه برای شما ایجاد می‌کند جلوگیری از ورود گردوغبار و حشرات به داخل ساختمان است. در صورتی که توری پلیسه به درستی طراحی و تولید شود می‌تواند از ورود آلودگی‌های زیادی به محیط جلوگیری کند.

تولید توری پلیسه

نکات مهم برای ساخت توری پلیسه

برای ساخت توری پنجره دوجداره UPVC باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. هرچه وسیلی که شما استفاده می‌کنید کیفیت بیشتری داشته باشد این توری عمر بالاتری خواهد داشت‌ دقت اندازه‌گیری برای ساخت توری نیز اهمیت زیادی دارد. شما باید با توجه به ابعاد پنجره از انواع توری برای آن استفاده کنید تا بتوانید شرایط خوبی را برای بهره‌بندی از مزیت‌های آن فراهم کنید. استفاده از ابزارهای مختلف برای ساخت توری نیز اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید  تاثیر عایق پنجره دوجداره در آکوستیک خانه

اگر از ابزارهای برقی برای ساخت این محصول استفاده شود سرعت کار بسیار بالا می‌رود. کار با ابزارهای دستی دقت زیادی نداشته و ممکن است خساراتی را برای شما به وجود آورند. ساخت توری باید با استفاده از وسایل ایمنی و تجهیزاتی انجام شود که هیچگونه آسیبی به سازنده وارد نکند.

امروزه ساخت توری پلیسه در مجموعه‌های زیادی انجام می‌شود اگر شما یک فروشگاه معتبر را برای خرید این محصول انتخاب کنید می‌توانید از طول عمر بالای آن برخوردار شوید. از آنجایی که این محصول اهمیت زیادی برای استفاده از پنجره‌های دوجداره دارد حتما پس از نصب پنجره‌های دوجداره از توری استفاده کنید.

ساخت توری پلیسه

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم برای استفاده از پنجره‌های دوجداره می‌توان از توری نیز استفاده کرد. برای ساخت توری باید مراحل مختلفی را طی کرد و از ابزار و وسایل مورد نیاز استفاده کرد. هرچه مواد اولیه در تولید توری کیفیت بالاتری داشته باشند این محصول دارای ویژگی‌های مطلوبی خواهد شد.

برای خرید انواع توری پلیسه برای پنجره‌های دوجداره می‌توانید هم اکنون از این سایت خرید خود را ثبت کنید. پارس صنعت نوین خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می‌دهد. برای دریافت خدمات ما می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کرده یا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *