بلاگ

مناسب ترین مدل پنجره دو جداره برای خانه

مناسب ترین مدل پنجره دو جداره برای خانه

یکی از مهمترین ویژگی های مهم یک سازه داشتن پنجره مناسب است.در هنگام ساخت یک خانه قطعا به یک پنجره خوب و زیبایی نیاز دارید که به نمای بیرونی ساختمان شما زیبایی خوبی ببخشد. یک پنجره خوب باعث تبادل نور، هوا و یک وسیله ارتباطی بین محیط داخلی خانه با بیرون از خانه می‌باشد. همچنین یک پنجره تاثیر زیادی بر زیبایی یک سازه دارد.

امروزه اکثرا برای زیبایی هر چه بهتر سازه خود از پنجره های دو جداره یو پی وی سی (upvc) استفاده می‎‌‎کنند. پنجرهای دوجداره یو پی وی سی دارای مزایایی زیادی نسبت به سایر پنجرها هستند از جمله: عایق صوتی و حرارتی خوبی هستند و دارای ظاهری شیک و مدرنی می‌باشند.
با ما همراه باشید در ادامه مقاله در مورد مناسب ترین مدل پنجره دو جداره برای خانه را معرفی خواهیم کرد.

مناسب ترین مدل پنجره های دو جداره

محصولات مرتبط: خرید و قیمت پنجره دو جداره UPVC از فروشگاه پارس صنعت

مناسب ترین مدل پنجره بزرگ حال کدامند؟

رایج ترین شکل پنجرهایی که شما تا بحال دیده اید مربعی یا مستطیلی بوده است. اما پنجرهای مستطیلی پر استفاده ترین نوع در بین سایر اشکال مختلف می‌باشد. اما امروزه برخی از آرچیتکت‌های حرفه ای و بروز به استفاده از پنجرهای با شکل های مختلف چه منظم و چه نامنظم روی آورده اند.

۱) مدل پنجره دو جداره قوسی

پنجره دو جداره قوسی زیبا ترین نوع در میان مدلهای مختلف پنجره دو جداره یو پی وی سی میباشد. پنجره های دو جداره قوس دار تاثیر زیادی بر زیبایی ظاهر خانه دارند. از این نوع پنجرهای قوس دار معمولا در ویلاهای بزرگ و برخی ساختمانهایی که دارای نمای کلاسیک هستند استفاده میکنند. از این نوع پنجره در سالن‌های پذیرایی بزرگ یا حتی در اتاق خواب، که فضای بیشتری را برای دریافت نور طبیعی فراهم می‌کند، استفاده میکنند.

بیشتر بخوانید  آیا می توان پنجره UPVC را رنگ آمیزی کرد؟

برای مناطقی که دارای آب و هوای گرم است بسیار مناسب می‌باشد و همچنین دارای قیمت پایینی است و انتخاب خوبی برای زیبایی بیشتر خانه شما می باشد. تمیز کردن آنها بسیار دشوار است و در این پنجره به راحتی باز می شود که همین باعث میشود که دارای ضریب امنیتی خوبی نباشد.

مناسب ترین مدل پنجره های دو جداره

۲) مدل پنجره دوجداره مثلثی

پنجره دو جداره مثلثی نوعی دیگر از انواع مدلهای پنجرهای دو جداره میباشند که دارای شکلی خاص و جالبی هستند. معمولا از این پنجرها برای ساختمان‌هایی که دارای طراحی‌های خاصی هستند بکاربرده می‌شود. مثلا از این پنجره برای خانه‌های مدرن با سبک چینش مینیمال استفاده می‌کنند. این نوع پنجرها دارای تهویه مناسبی هستند و از داخل به بیرون باز میشوند.

آنها به طور کلی برای حفظ حریم خصوصی یا گاهی اوقات با سایر سبک های پنجره روی دیوارها قرار می گیرند.پنجره دو جداره مثلثی به راحتی باز و بسته می شوند و در انواع مختلفی از قیمت ها عرضه می شوند.

مناسب ترین مدل پنجره های دو جداره

محصولات مرتبط: پنجره آلومینیوم ترمال بریک فروشگاه پارس صنعت

۳) مدل پنجره دوجداره خلیجی و کمانی

پنجره های خلیجی یکی از قدیمی ترین و زیباترین نوع از مدلهای مختلف پنجرهای دو جداره محسوب میشود که در قاره اروپا از این پنجره زیاد استفاده میکنند. این نوع پنجره بدلیل داشتن جایی برای نشستن یا خوابیدن افراد یک جایی خوب برای استراحت یا آفتابگرفتن در هنگام فصل زمستان میباشد. بیشتر این نوع پنجره را در اتاق نشیمن خود نصب می کنند، که یک نمای زیبا به اتاق آنها می دهد.

این نوع پنجره نوعی خوابگاه است که دارای زوایای داخلی ۹۰، ۱۳۵ و ۱۵۰ درجه و دارای دهانه مثلثی است. به شکل مربع یا چندضلعی است. بهترین بخش در مورد پنجره خلیجی این است که اتاق را واقعاً بزرگ جلوه می دهد و اجازه می دهد دید خوبی از بیرون داشته باشید. اتاق نشیمن رایج ترین مکان برای نصب آن است . مردم عموماً ظاهر پنجره‌ها را دوست دارند و بنابراین برای بسیاری از افرادی که دوست دارند خانه‌های خود را جذاب جلوه دهند، این گزینه محبوب است.

بیشتر بخوانید  انواع مدل‌های دستگیره پنجره دوجداره

مدل پنجره سالن پذیرایی

۴) مدل پنجره دو جداره قدی

پنجرهای قدی یکی دیگر از پنجرهایی هستند که قدیمی هستند و بیشتر خانه های ویلایی قدیمی از این پنجره دارند. پنجرهای قدی دارای ویو خوبی هستند و اجازه عبور نور مناسب به داخل خانه را میدهد.

همین اجازه دادن نور مناسب به داخل خانه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی گرمایی و برقی میشود. یکی از معایب این نوع پنجره داشتن عایق صوتی و حرارتی ضعیفی است که با درست شدن پنجره دو جداره یو پی وی سی قدی این مشکل هم برطرف شده است. از پنجرهای دو جداره قدی یو پی وی سی برای آپارتمانها نیز بکار میبرند.

مناسب ترین مدل پنجره دو جداره برای خانه

محصولات مرتبط: استعلام قیمت پنجره سه جداره از کارشناسان پارس صنعت نوین

۵) مدل پنجره دوجداره پذیرایی

در معماری امروزه مهم‌ترین قسمت‌های یک خانه اتاق نشیمن و هال می‌باشد که اعضای خانواده در این اتاق ها استراحت، پذیرایی از مهمانان و تماشا کردن تلویزیون را انجام می‌دهند. به همین دلیل در چشم بودن این اتاق‌ها باید دارای طراحی و پنجرهای زیبایی برای گرفتن نور کافی، تهویه مناسب، دید خوب به بیرون باشند.

بکار بردن یک پنجره زیبا در هال باعث دلباز تر شدن فضای داخلی خانه و بزرگتر نشان داده شدن خانه می‌شود. البته گفتن این نکته نباید دید شما را درباره مدل پنجره بزرگ حال یو پی وسی عوض کند، اینکه هر چقدر پنجره بزرگتر باشد هوا و سر و صدای بیشتری وارد محیط داخلی خانه می‌شوند.

مدل پنجره بزرگ حال مدل پنجره بزرگ حال مدل پنجره بزرگ حال

ثبت سفارش و خرید شیشه بالکن از فروشگاه پارس صنعت

۶) پنجره دو جداره مربعی مخصوص ویلا و باغ

پنجره دو جداره مربعی یو پی وی سی مخصوص باغ یک پنجره کوچک زیبا است که معمولاً روی سینک آشپزخانه قرار می گیرد. این پنجره سه بعدی جمع و جور می‌باشد و با دوام ساخته شده است. همچنین این پنجره دارای شیشه عایق ۱ اینچی ضخیم است. قاپ این پنجره از وینیل PVC ساخته شده است که آن را محکم نگه می دارد. پنجره‌های دو جداره مخصوص باغ به‌عنوان طراحی سبک پوششی شناخته می‌شوند که فقط اجازه عبور نور خورشید و هوای مناسب را به محیط داخلی می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های خوب پنجره دو جداره مربعی یو پی وی سی مخصوص باغ این است که ویو خوبی از باغ برای شما به نمایش میگذرانند. این نوع پنجره دارای معایبی نیز است اینکه آنها در مصرف انرژی کارآمد نیستند. به طور کلی، پنجره هایی که قاپ آنها از وینیل یا قاب چوبی ضخیم تر ساخته شده اند، عایق انرژی خوبی هستند. پنجره های باغ فاقد این قاب ضخیم هستند و بنابراین از نظر عایق انرژی بودن اصلا بهینه نیستند.

بیشتر بخوانید  مقایسه نمای کرتین وال با سایر نماهای مدرن

مناسب ترین مدل پنجره دو جداره برای خانه

خرید توری پلیسه مناسب انواع پنجره دوجداره

پنجره‌های دو جداره به دلیل داشتن دو لایه شیشه و فضای هوایی بین آن‌ها، از نظر عایق حرارتی و صدا بسیار عالی عمل می‌کنند. این پنجره‌ها در زمان ساخت و یا تعمیر خانه انتخاب مناسبی هستند و با توجه به نیاز خانواده و شرایط آب و هوایی منطقه، مدل مناسبی انتخاب می‌شود. در این مقاله به بررسی مناسب‌ترین مدل پنجره دو جداره برای خانه پرداخته خواهد شد.

1- پنجره دو جداره با فضای هوایی پر شده از گاز آرگون

پنجره‌های دو جداره با فضای هوایی پر شده از گاز آرگون، از نظر عایق حرارتی بسیار عالی عمل می‌کنند. این پنجره‌ها باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون و بالعکس می‌شوند. همچنین، این پنجره‌ها از نظر عایق صوتی نیز بسیار عالی عمل می‌کنند و باعث کاهش نویزهای خارجی می‌شوند.

2- پنجره دو جداره با فضای هوایی پر شده از گاز آرگون و شیشه با پوشش لایه نقره

پنجره‌های دو جداره با فضای هوایی پر شده از گاز آرگون و شیشه با پوشش لایه نقره، از نظر عایق حرارتی بسیار عالی عمل می‌کنند. این پنجره‌ها باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون و بالعکس می‌شوند. همچنین، پوشش لایه نقره بر روی شیشه باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون می‌شود. این پنجره‌ها از نظر عایق صوتی نیز بسیار عالی عمل می‌کنند و باعث کاهش نویزهای خارجی می‌شوند.

3- پنجره دو جداره با فضای هوایی پر شده از گاز آرگون و شیشه با پوشش لایه تیتانیوم

پنجره‌های دو جداره با فضای هوایی پر شده از گاز آرگون و شیشه با پوشش لایه تیتانیوم، از نظر عایق حرارتی بسیار عالی عمل می‌کنند. این پنجره‌ها باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون و بالعکس می‌شوند. همچنین، پوشش لایه تیتانیوم بر روی شیشه باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون می‌شود. این پنجره‌ها از نظر عایق صوتی نیز بسیار عالی عمل می‌کنند و باعث کاهش نویزهای خارجی می‌شوند.

” برای اطلاع از قیمت کرتین وال وارد شوید “

کلام پایانی

با توجه به مطالب گفته شده، پنجره دو جداره با فضای هوایی پر شده از گاز آرگون و شیشه با پوشش لایه نقره، بهترین مدل پنجره دو جداره برای خانه است. این پنجره‌ها باعث کاهش انتقال حرارت و نویزهای خارجی می‌شوند و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های انرژی در خانه می‌شوند. همچنین، این پنجره‌ها از نظر ظاهری نیز بسیار زیبا هستند و باعث افزایش ارزش خانه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *